اتصال بندر کاسپین به خط آهن قزوین – رشت
مدیر عامل منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه بزرگ ترین مجتمع بندری در حاشیه خزر به خط آهن قزوین – رشت متصل می شود، گفت: چهار اسکله از 22 پست اسکله بندر کاسپین توسط بخش خصوصی در حال ساخت است و دو اسکله نیمه اول امسال به بهره برداری می رسد.
رضا مسرور در گفت وگو با خبرنگار ایلنا درباره واگذاری بخش های مختلف مجتمع بندری کاسپین طبق حکم واگذاری بنادر در برنامه ششم توسعه ، اظهار داشت: حکم واگذاری بنادر به بخش خصوصی در برنامه ششم توسعه برای پروژه هایی قابلیت اجرا دارد که صفر تا 100 پروژه یعنی از ساخت تا بهره برداری به بخش خصوصی داده شود، مانند بنادری مانند بندر آفتاب که توسط گروه سرمایه گذاران کیش در چارک سرمایه گذاری شده و تمام مراحل ساخت آن از موج شکن ها گرفته تا اسکله ها توسط بخش خصوصی ساخته شده است .
وی افزود: بندر کاسپین توسط دولت در حال ساخت است اما در ساخت اسکله ها را از توان بخش خصوصی استفاده کردیم و چهار پست از اسکله های بندر کاسپین توسط بخش خصوصی ساخته می شود.
مدیر عامل منطقه آزاد انزلی ادامه داد: مهم ترین برنامه منطقه آزاد انزلی این است که بندر کاسپین به شبکه ریلی و کریدور شمال به جنوب متصل شود و به طور قطع اتصال بزرگ ترین مجتمع بندری حاشیه خزر به خط آهن قزوین – رشد از مهم ترین برنامه های منطقه آزاد انزلی است.
مسرور گفت: بندر کاسپین با ساخت 16 کیلومتر خط آهن از منطقه پیر بازار به راه آهن قزوین – رشت متصل می شود و این پروژه توسط بخش خصوصی به صورت فاینانس و یا BOT اجرا خواهد شد.
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در حال حاضر پیشرفت فیزیکی موجشکن شرقی پروژه به حدود 72 درصد رسیده است، گفت : مجتمع بندری کاسپین 22 پست اسکله دارد که دو پست اسکله آن سال آینده به بهرهبرداری میرسد. 4 پست اسکله در حال حاضر با سرمایهگذاری بخشی خصوصی با ارزش 300 میلیارد تومان در حال ساخت است.