خبرگزاری کار ایران

مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری خبر داد:

300 هزار چاه غیرمجاز در کشور وجود دارد

برای اجرای طرح سامانه‌های نوین آبیاری در سال گذشته 1300 میلیارد تومان اختصاص یافت.

مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری  گفت:‌برای اجرای طرح سامانه‌های نوین آبیاری در سال گذشته 1300 میلیارد تومان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس زارع مشاور وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاحیه هشتمین مایشگاه زیرساخت‌های کشاورزی در استان البرز در جمع خبرنگاران بیان داشت: مصوبه‌ای را شورای عالی آب با نام طرح تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی مصوب کرده است.

زارع با بیان اینکه یکی از راهکارهای استفاده بهینه از آب تحویل حجمی آب است افزود: برای اجرای این کار نیاز به کنتور هایی است که باید توسط وزارت نیرو برچاه‌های مجاز نصب شود.

وی تاکید کرد: برای اجرای طرح سامانه‌های نوین آبیاری در سال گذشته 1300 میلیارد تومان اختصاص یافت که تنها 47 درصد از این مبلغ محقق شد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در خصوص برنامه ششم توسعه اظهار داشت: پیشنهاد ما برای این برنامه این است که حدود 4 میلیون هکتار از اراضی آبی را مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری کنیم.

وی افزود: بر اساس این برنامه سالانه 500 هزار هکتار از این اراضی به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز خواهد شد.

مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری با تاکید بر اینکه تجهیز اراضی به سیستیم نوین آبیاری بستگی به مصوبه دولت و تصویب مجلس دارد بیان داشت: با توجه به تعامل مناسب بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو  انتظار می‌رود که کلیه اراضی کشاورزی  به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شود.

مشاور وزیر کشاورزی در پایان گفت: 300 هزار حلقه چاه غیر مجاز در کشور وجود دارد  و طبق قانون  مصوب مجلس در سال 89  مقرر شد تا چاه‌های غیرمجازی که تا سال 85 احداث شد تعیین تکلیف شود.

کد خبر : ۳۳۰۰۵۹