خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی:

استهلاک 8 برابری جاده‌ نسبت به ریل / کاهش توقف در ایستگاه‌های مترو به شرط تخصیص منابع

استهلاک 8 برابری جاده‌ نسبت به ریل / کاهش توقف در ایستگاه‌های مترو به شرط تخصیص منابع
کد خبر : ۳۲۱۵۹۳

اگر بدهی دولت به بخش مترو پرداخت شود به طور قطع ایستگاه‌های و خطوط بیشتری افتتاح می‌شود و میزان توقف در ایستگاه‌ها کاهش و به دو دقیقه می‌رسد.

دبیر انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی با اشاره به استهلاک 8 برابری جاده نسبت به ریل گفت: با تخصیص منابع و پرداخت بدهی‌های دولت به شرکت مترو ایستگاه‌ها سریع‌تر به بهره‌برداری و میزان توقف در ایستگاه‌ها به 2 دقیقه می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ابوالفضل بهره‌دار در هفدهمین همایش بین‌المللی حمل و نقل ریلی با تاکید بر اینکه بخش مترو در حمل و نقل ریلی نباید نادیده گرفته شود تاکید کرد: مترو می‌تواند بسیاری ازگلوگاه‌های شهری را باز کند.

وی با اشاره به جابجایی روزانه 3 میلیون نفر از طریق مترو گفت: اگر بدهی دولت به بخش مترو پرداخت شود به طور قطع ایستگاه‌های و خطوط بیشتری افتتاح می‌شود و میزان توقف در ایستگاه‌ها کاهش و به دو دقیقه می‌رسد.

دبیر انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی با اشاره به پیشرفت روند بهسازی خطوط ریلی و ساخت خطوط جدید گفت: قطعاً مزیت‌های جابجایی بار و مسافر از طریق ریل بیشتر از جاده است. بنابراین باید حق دسترسی به ریل عادلانه و متناسب با حق دسترسی به جاده باشد.

بهره‌دار تاکید کرد: مهم‌ترین مزیت استفاده از ریل میزان مصرف سوخت و استحلاک آن نسبت به جاده است چرا که در حال حاضر میزان مصرف سوخت در ریل یک‌هفتم جاده و استحلاک جاده هشت برابر ریل است.

وی همچنین با اشاره به وضعیت موجود راه‌آهن گفت: در حال حاضر 10 هزار و 500 کیلومتر خط آهن در کشور وجود  دارد و 9 هزار و 500 کیلومتر هم در دست ساخت است. میزان خطوط دو خطه ریلی در حال حاضر 1800 کیلومتر است و در 22 مسیر ریلی قطار حومه ای بین شهری وجود دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز