خبرگزاری کار ایران

فرمانده قرار گاه خاتم الانبیاء :

افتتاح بزرگترین پالایشگاه کشور تا دو ماه دیگر / قرار گاه خاتم سیاسی نیست / 60 درصد از آزادراه های کشور توسط قرار گاه ساخته شده است

افتتاح بزرگترین پالایشگاه کشور تا دو ماه دیگر / قرار گاه خاتم سیاسی نیست / 60 درصد از آزادراه های کشور توسط قرار گاه ساخته شده است
کد خبر : ۲۸۵۴۴۹

فرمانده قرار گاه خاتم با بیان اینکه بیش از 60 درصد از آزادراههای کشور توسط قرارگاه خاتم الانبیاء ساخته شده است گفت: تا دوماه دیگر بزرگترین پالایشگاه کشور افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار عبداللهی در مراسم کلنگ زنی آزاد راه کنار گذر جنوبی تهران با بیان اینکه قرار گاه خاتم همانند دوران دفاع مقدس با روحیه زمان جنگ و با استفاده از ظرفیتهایی که وجود دارد در اکثر نقاط کشور متولی پروژه های عمرانی است گفت: معتقدیم که با رهنمودهای حکیمانه و راهبردی و سازنده مقام معظم رهبری و تدبیر مدیران کشور را باید بسازیم.

وی ادامه داد: هر چند بحث تحریمها بسیار تاثیر گذار است اما توقف و کوتاهی هیچ گاه در ساختار قرارگاه وجود نداشته و همانند دوران دفاع مقدس که در مقابل ابرقدرتها ایستاده بودیم امروز هم در برابر تحریم می ایستیم.

 سردار عبداللهی با اشاره به پروژه های عمرانی قرار گاه خاتم گفت: در حوزه راه آهن چیزی حدود 4هزار کیلومتر را در دست اجرا داریم و همچنین 60 درصد آزادراههای کشور توسط قرار گاه خاتم الانبیاء‌ساخته شده و یا در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه 60 درصد مراحل زیر سازی قطعه اول آزاد راه جنوبی تهران انجام شده است گفت:ساخت آزاد راه اراک خرم آباد هم که اهمیت بسیار زیادی دارد و ترافیک و سبک و سنگین جنوب کشور را به مرکز منتقل می کند برعهده قرار گاه خاتم است و این آزادراه به آزادراه حرم تا حرم که قطعه اول آن سال گذشته افتتاح شد وصل می شود.

فرمانده قرار گاه خاتم الانبیاء‌با اشاره به مشخصات آزادراه کنار گذر جنوبی تهران گفت: آزادراه آبیک ـ چرمشهر به طول حدود 160 کیلومتر که امروز کلنگ زنی شد که این آزادراه ترافیک شرق کشور و ترافیک استانهای قزوین، البرز، مرکزی و تهران را به هم متصل می کند و د رنهایت این ترافیک را به شرق کشور منتقل می کند.

وی ادامه داد: این آزادراه از بعد مسائل امنیتی بسیار اهمیت دارد چرا که با توسعه شهر تهران یکی از مزیتهای ساخت این آزادراه پدافند غیر عامل است.

سردار عبداللهی با بیان اینکه 40 درصد زیر سازی قطعه اول این آزادراه از چرمشهر تا اتوبان قم به طول 40 کیلومتر انجام شده است گفت: در حال حاضر حجم بالایی از ماشین آلات قرار گاه خاتم در این پروژه مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه خبر خوب قرار گاه خاتم افتتاح بزرگترین پالایشگاه کشور است گفت: در آینده ای نه چندان دور یعنی حدود دو ماه دیگر شاهد افتتاح بزرگترین پالایشگاه کشور خواهیم بود.

وی افزود: با بهره برداری از فازهای 15 و 16 پالایشگاه چیزی حدود 10 میلیارد مکعب گاز، 4.8 میلیون بشکه معیانات گازی تولید شده است. و تدبیر نفتی ها این بود که فازهای این پروژه تکمیل شود.

وی با اشاره به پروژه طولانی بروکراسی های اداری گفت: اگر این موارد تسهیل شود تاثیر بسیار مثبتی در پیشرفت فیزیکی پروژه ها خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سپاه از بطن مردم است و همه مردم سپاهی هستند گفت: ما همان سربازهایی هستیم که در جنگ حضور داشتیم و امروز هم در میدان جنگ اقتصادی حضور داریم.

وی ادامه داد: عملکرد قرار گاه خاتم سیاسی نیست و برای این نهاد کارهای عمرانی مهم است.

فرمانده قرار گاه خاتم با اشاره به میزان اشتغال زایی این نهاد گفت: درحال حاضر قرار گاه خاتم شرایط اشتغال 150 هزار نفر جوان را ایجاد کرده که 30 درصد این جمعیت شاغل متخصصین هستند.

وی همچنین با اشاره به ساخت آزادراه مشهد سبزوار به طول 230 کیلومتر گفت: ساخت این آزادراه در دستور کار قرار گاه خاتم است و همچنین قطعه اول آزاد راه کنار گذر جنوبی تهران را هم در طول یکسال به بهره برداری می‌رسانیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز