برنامه هفت ساله توسعه محصول در ایران خودرو
ایجاد و تقویت پتانسیل های داخلی در فرآیند توسعه محصول، از طراحی تا تولید محصول جدید، هم راستا با سیاست های اقتصاد مقاومتی یکی از محور های موثر در آینده صنعت خودرو کشور است.
به گزارش ایلنا، هاشم یکه زارع برنامه راهبردی توسعه محصول گروه صنعتی ایران خودرو را در بخش های طراحی بدنه خودرو، قالب سازی، مجموعه های تعلیق، قوای محرکه، تریم داخلی خودرو و بخش الکترونیک را تدوین و ابلاغ کرد.
ایجاد و تقویت پتانسیل های داخلی در فرآیند توسعه محصول، از طراحی تا تولید محصول جدید، هم راستا با سیاست های اقتصاد مقاومتی یکی از محور های موثر در آینده صنعت خودرو کشور است.
گروه صنعتی ایران خودرو، حمایت از بخش خصوصی در طراحی، تولید خودرو و مجموعه ها و قطعات به منظور ارتقاء فرآیند طراحی و توسعه محصول جدید را در سرلوحه امور خود قرار داده است.
براساس این گزارش، در استراتژی هفت ساله توسعه محصول در گروه صنعتی ایران خودرو، حمایت از تاسیس سه شرکت طراحی بدنه خودرو، پشتیبانی از تاسیس پنج شرکت جدید قالبسازی و حمایت از تاسیس پنج شرکت برای طراحی مجموعه تعلیق و اکسل و ده شرکت جدید یا توسعه فعلی تولید کننده قطعات مجموعه تعلیق به چشم می خورد.
در این گزارش آمده است، حمایت و پشتیبانی از تاسیس پنج شرکت تولید کننده قطعات گیربکس، پشتیبانی از تاسیس یک شرکت تولید کننده گیربکس و حمایت از تاسیس سه شرکت جدید برای طراحی تریم داخلی خودرو و پشتیبانی از تاسیس شرکت های جدید درخصوص الکترونیک خودرو از دیگر برنامه های راهبردی هفت ساله مهندس یکه زارع در خصوص توسعه محصول است.
همچنین استقرار نظام رده بندی در زنجیره تامین ایران خودرو برای رقابت پذیری و ارتقای سطح کیفی تولید قطعات از جمله راهبرد های مدیریت ارشدگروه صنعتی ایران خودرو است.