لزوم رعایت کامل شیوهنامه حقوق مسافران در عملیات نوروزی ۱۴۰۴

معاون بهرهبرداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) بر لزوم رعایت کامل شیوهنامه حقوق مسافران در عملیات نوروزی ۱۴۰۴ از سوی شرکتهای هواپیمایی، همچنین نظارت بر بازاریابی و صدور بلیت در بازار تاکید کرد.
به گزارش ایلنا از شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، جواد صالحی آرتیمانی در جلسه عملیات پروازهای نوروزی ۱۴۰۴ اظهار داشت: شرکت های هواپیمایی برای سفرهای پیش رو حتماً هواپیمای پشتیبان داشته باشند و همچنین نسبت به اخذ مجوزهای سازمان هواپیمایی کشوری و اسلات تایم فرودگاه مبدا و مقصد بهگونهای اقدام کنند که مغایرت زمانی در بلیتها با مجوزهای پروازی مربوطه وجود نداشته باشد.
اسلات تایم، زمانی است که به یک هواپیما برای برخاستن یا فرود در فرودگاه اجازه داده میشود.
وی افزود: در صورت هر گونه تاخیر، اقدامات لازم منطبق بر شیوهنامه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی کشوری از سوی شرکتهای هواپیمایی انجام شود، بهویژه حضور به موقع نماینده شرکتهای هواپیمایی برای پاسخگویی صادقانه به مسافران حائز اهمیت است.
صالحی آرتیمانی تاکید کرد: شرکتهای هواپیمایی در زمان تاخیر باید آمادگی لازم برای پذیرایی و اسکان در هتل را مطابق مقررات داشته باشند و در صورت لزوم هماهنگیهای لازم را با مدیریت ترمینال به عمل آورند.
معاون بهرهبرداری فرودگاهی شهر فرودگاهی امام(ره) تاکید کرد: شرکت های هواپیمایی باید عملکرد چارترکنندگان را مدیریت کنند.
وی ادامه داد: بر اساس شیوهنامه حقوق مسافر، مسئولیت نهایی درباره نظارت بر بازاریابی و صدور بلیت در بازار با شرکتهای هواپیمایی است و چنانچه فروش بلیت به طرق مختلف انجام شود، شرکت هواپیمایی ملزم به رصد مستمر فعالیت نمایندگان فروش و پاسخگویی به مسافران است.
صالحی آرتیمانی از همه شرکتهای هواپیمایی و هندلینگها خواست افزایش نیروی انسانی و ارتقای تجهیزات برای تسریع خدمات بار و مسافر را طبق استانداردها در نظر داشته باشند و تکریم مسافران و رعایت شان و حقوق آنان را در اولویت قرار دهند.