خبرگزاری کار ایران

سرپرست کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران و قطر:

دستاوردهای برگزاری بیزینس تور قطر

دستاوردهای برگزاری بیزینس تور قطر
کد خبر : ۱۵۹۸۹۶۹

سرپرست کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران و قطر از برگزاری بیزینس تور قطر خبر داد و جزئیات این رویداد را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، بیزینس تور قطر ۱۰ تا ۱۴ بهمن در شهر دوحه برگزار شد؛ میلاد مشرفی، سرپرست کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران و قطر درباره اقدامات و دستاوردهای این رویداد گفت: با هدف توسعه صادرات غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران و گرفتن سهم بیشتر از  بازارهای بکر و پیچیده کشور قطر این بیزینس‌تور با اعزام هیات تجاری متشکل از تولیدکنندگان و بازرگانان مطرح کشور به همراه هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و قطر آغاز به کار کرد.

وی افزود: در این بیزینس‌تور تولیدکنندگان و بازرگانان بخش خصوصی کشور از صنایع فولاد، پوشاک، شوینده‌های سبز شیمیایی، ساختمان سازی، پوشاک،مواد غذایی، محصولات کشاورزی،جواهر سازی، خشکبار،خاویار و صنایع دستی فاخر ایران حضور داشتند.

مشرفی برنامه‌های این بیزینس‌تور را به شرح زیر معرفی کرد:  

۱- برگزاری مستر کلاس صادرات با تدریس آقای عباس عبدالخانی رایزن بازرگانی جمهموری اسلامی ایران در قطر و آقای عدنان موسی پور ریاست اتاق بازرگانی ایران و قطر

۲- برگزاری نشست تخصصی با محوریت توسعه تجارت در قطر با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر آقای دکتر علی صالح‌آبادی

۳- برگزاری نشست ویژه با معاونین وزیر تجارت و صنعت کشور قطر برای بررسی فرصت‌های و رفع موانع برای توسعه تجارت ایران و قطر

۴- برگزاری ورکشاپ تخصصی تحقیقات بازاریابی بین‌المللی با تدریس میلاد مشرفی

۵- برگزاری دوره آموزشی استراتژی‌های ورود به بازار قطر توسط اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و قطر

۶- برگزاری جلسات B2B با تجار و شرکت های فعال در قطر با هیات تجاری ایران

۷- بازدید از بزرگترین موزه فرش جهان متعلق به شیخ فیصل بن قاسم بن فیصل آل‌ثانی پسرعموی امیر قطر 

۸- بازدید از مراکز تجاری قطر

۹- بازدید از مراکز تاریخی قطر

سرپرست کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران و قطر اظهار کرد: این بیزینس تور فرصت بسیار ارزشمندی را به وجود آورد تا تولیدکنندگان، صادرکنندگان و بازرگانان به صورت مستقیم با مسئولین دولت قطر درباره رفع چالش‌های ویزای تجاری قطر و گمرکات قطر صحبت کنند تا گامی ارزشمند برای توسعه صادرات به قطر بردارند.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های مستمر سفارت محترم جمهوری اسلامی ایران در قطر آقای صالح عبدالله المانع معاون وزارت صنعت و تجارت قطر ثبت شرکت با مالکیت ۱۰۰درصد ایرانی در کشور قطر برای ایرانیان آزاد شد و تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی ایرانی در بخش‌های مختلف می‌توانند با رعایت قانون دولت قطرشرکت خود را با مالکیت ۱۰۰ درصد ایران به ثبت و پس از اخذ مجوزهای لازم فعالیت خود را شروع کنند. 

مشرفی گفت: قبل از این ثبت شرکت در قطر فقط باید با داشتن کفیل قطری انجام شود و ۵۱ درصد سهام شرکت باید متعلق به کفیل قطری باشد و این موضوع چالش هایی را برای فعالان اقتصادی ایران به وجود می اورد.

وی اضافه کرد: در دوره‌ها و ورکشاپ های برگزار شده در این بیزینس‌تور، نکات و آموزش‌های لازم توسط رایزن بازرگانی ایران در قطر، ریاست و اعضای هیات مدیره ایران و قطر برای حضور موفق در این بازار و گرفتن سهم از بازارهای بکر قطر ارائه شد، همچنین در بیزینس تور قطر سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در قطر با هیات تجاری اعزامی دیدار و گفتگو کردند و سفیر محترم گزارش‌هایی در رابطه با پیگیری‌های انجام شده برای توسعه تجارت بین دو کشور و راهکارهایی برای توسعه صادرات به این کشور را ارائه دادند.

میلاد مشرفی تاکید کرد: اقدامات صورت گرفته توسط سفارت محترم ایران در قطر بسیار با جدیت و با برنامه است و  پیگیری‌های متعدد برای رفع چالش‌های تشریفات گمرکی بندر الرویس برای ورود کالاهای ایرانی، پیگیری برای تسهیل در صدور اقامت برای بازرگانان و سرمایه گذاران ایرانی، پیگیری‌های متعدد از طریق وزارت صنعت و تجارت دولت قطر و مذاکرات با بازرگانان بسیار بزرگ قطری مطرح در دنیا و سایر اقدامات سفارت ایران در قطر قابل تحسین و تقدیر است و اکنون افزایش تجارت بین دو کشور حاصل پیگیری‌های سفارت است. 

سرپرست کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران و قطر در سخنرانی خود در ورکشاپ تخصصی تحقیقات  بازاریابی نکات ارزشمندی را برای هیات تجاری اعزامی مطرح کرد و گفت: راهکار خروج کشور از رکود اقتصادی صادرات است و شاه‌کلید توسعه صادرات انجام تحقیقات بازاریابی به صورت میدانی در بازار کشور هدف است، ورود به بازارهای بین‌المللی  بدون شناخت کافی از رقبا، نیاز و رفتار مصرف‌کننده، قوانین و مقررات بازار کشور هدف مانند این است شما بخواهید با چشم بسته وارد مکانی شوید که داخل آن را نمی‌بینید؛ تحقیقات بازاریابی به صورتی میدانی باعث می‌شود فرصت‌ها و تهدیدها به خوبی نمایان شوند تا بتوانیم بهترین استراتژی‌های بازاریابی را طراحی و اجرا کنیم، بنابراین انجام تحقیقات بازاریابی میدانی برای داشتن صادرات موفق امری الزامی است که تولیدکنندگان و بازرگانان باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گفته مشرفی این بیزینس تور فرصت ارزشمندی را به وجود آورد تا بازرگانان و تولیدکنندگان  این هیات تجاری به صورت مستقیم با تعدادی از مشتریان بالقوه خود در قطر، سرمایه‌گذاران و توزیع‌کنندگان دیدار و شبکه‌سازی تجاری داشته باشند، همچنین چند تن از اعضای این هیات تجاری از دستاوردهای صادراتی و دریافت سفارش از کشور قطر در مدت بیزینس‌تور بسیار خشنود بودند و از تیم اجرایی این بیزینس تور قدردانی کردند.

وی در نهایت مطرح کرد: صادرات غیر نفتی کشور عزیزمان نقش بسیار موثری در رونق تولید ملی دارد که در این راستا اتاق بازرگانی ایران و قطر تلاش خود را برای توسعه صادرات را خواهد داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز