خبرگزاری کار ایران

مشکلات بازار و بی‌تفاوتی اتاق اصناف تهران

مشکلات بازار و بی‌تفاوتی اتاق اصناف تهران
کد خبر : ۱۵۴۸۳۴۴

چرا اتاق اصناف تهران به عنوان متولی صنوف راهکاری برای رهایی مشکلات بازاریان ارائه نمی‌دهد؟

ایلنا گزارش می‌دهد؛ بازاریان و صنعتگران که اصلی‌ترین چرخ اقتصاد کشور به شمار می‌روند این روزها دچار مشکلات گوناگونی‌هستند، مشکلاتی‌نظیرافزایش‌مالیاتها، عدم‌ساماندهی‌دستفروشان،عدم امنیت‌ بازاریان، آتش سوزی گاه و بی‌گاه و تخریب ابنیه تاریخی بازار و... که همه این موارد تنها بخش کوچکی از مشکلات آنان به شمار می‌رود البته تهران دارای ۱۳۵ اتحادیه صنفی است و هر کدام نیز با مشکلاتی روبرو هستند که نیازمند توجه از سوی اتاق اصناف تهران هستند.

هر چند اتاق اصناف تهران، معتقد است که بازاریان و اصناف دارای مشکلات بسیاری هستند و باید از آنها حمایت شود اما آیا در این مسیر راهی برای رهایی از این معضلات در نظر گرفته است؟

آیا تنها با جمله "ما باید از صنوف حمایت کنیم" مشکلات اصناف حل خواهد شد؟ هر چند در ظاهر مسئولین  اعلام می‌کنند که باید مسئولیت را به خود اصناف محول کنیم اما هنوز این اتفاق نیفتاده است و با قوانین دست و پاگیر اصناف با محدودیت های فراوانی روبرو هستند.

امنیت شغلی برای ایرانیان یا مهاجران افغان؟

اخیرا حمیدرضارستگار، ریاست اتحادیه اصناف تهران اعلام کرده که مهاجران افغان تهدیدی برای بازار کار ایرانیان نیستند و قرار است بازار کار کشور را در دست داشته باشند این در حالی است که برخی این وضعیت را باعث دلسردی اصناف می‌دانند.

امپراطوری اتحادیه‌ها و بی‌توجهی اتاق اصناف تهران

در کنار اینکه برخی از اتحادیه‌ها گویی امپراطوری برای خود راه انداخته‌اند و تنها به دریافت حق عضویت می پردازند و کار دیگری برای اعضاء خود انجام نمی‌دهند، اصناف مطبوع این اتحادیه‌ها از طرز برخورد روسای اتحادیه‌ها شکایت داشته و اتاق اصناف تهران نیز اهمیتی به این موضوع نمی‌دهد.

ضمن آنکه شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی از اتحادیه‌ها برای ارائه خدمات از مردم درخواست زیرمیزی و یا اصطلاحا شیرینی می‌کنند که در شان یک اتحادیه نیست.

مشکلات قدیمی و تعطیلی واحدهای اقتصادی

در زمان شیوع کرونا بسیاری از واحدهای اقتصادی به ناچار مجبور به تعطیل کردن واحدهای خود شده بودند اما هیچ اقدام موثری برای آنها از طرف اتاق اصناف تهران انجام نپذیرفت و تنها در جلسات مکرر تاکید بر حمایت از آنها می‌شد. این در حالی است که اصناف و واحدهای تولیدی خط مقدم غرق شدن در قوانین دست و پاگیر و مخرب هستند، این اصناف هستند که به راحتی باید جریمه‌های میلیونی مالیاتی، بیمه‌ای و ضررهای هنگفت را متحمل شوند. از موضوع بدحجابی گرفته تا طراحی و تولید پوشاک‌ مبتذل می‌تواند دلیلی برای پلمب برخی از صنوف باشد.

افزایش نارضایتی مردم از اتحادیه‌ها

اما این تمام ماجرا نیست، مردم نیز از عدم نظارت برخی از اتحادیه‌ها ناراضی هستند به عنوان مثال؛ کافیست برای خرید یک کالای مشابه به دو مغازه که از قرار کنار یکدیگر هم هستند مراجعه کنید و در کمال تعجب می بینید که دو قیمت‌ متفاوت ارائه می‌دهند و هیچ نظارتی هم از سوی اتحادیه مربوطه نمی‌شود و به نظر می‌رسد هیچ اقدامی از سوی متولیان امر نمی‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز