خبرگزاری کار ایران

آشنایی با داروسازی کاسپین تامین

آشنایی با داروسازی کاسپین تامین
کد خبر : ۱۵۴۵۱۵۰

شرکت داروسازی کاسپین تامین از سال ۱۳۶۲ وارد عرصه تولید و صنعت دارویی کشور شد و از آن روز تا کنون توانسته است سهم بسزایی در تامین دارویی کشور ایفاء کند.

ایلنا گزارش می‌دهد؛ کاسپین تأمین (Caspian Tamin Pharmaceutical Company)  یکی از شرکت‌های برجسته در صنعت داروسازی ایران است. این شرکت در سال ۱۳۶۲ با نام شرکت گسترش و سرمایه‌گذاری دارویی ایران تأسیس شد و در سال ۱۳۸۵ به نام فعلی خود تغییر نام داد.

محصولات و ظرفیت تولید

این شرکت بیش از یکصد نوع محصول دارویی را تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کند.

ظرفیت تولید این شرکت شامل ۲۶۵ میلیون عدد محصولات تزریقی، ۲۳ میلیون عدد محصولات پماد و کرم و ژل، ۲۱ میلیون عدد شیاف و ۱۱.۳ میلیون عدد انواع شربت است.

موقعیت و تجهیزات

کارخانه این شرکت در شهرک صنعتی رشت، استان گیلان واقع شده و دارای تجهیزات مدرن و پیشرفته آزمایشگاهی است. تمامی فرآیندهای تولید بر اساس اصول GMP و قوانین WHO انجام می‌شود.

بازار و صادرات

بازار اصلی شرکت، بازار داخلی ایران است، اما محصولات خود را به بازارهای خارجی نیز صادر می‌کند از قبیل عراق، ازبکستان، اکراین، اوگاندا، افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، کنیا، گینه، یمن، اردن، ویتنام صادرات انجام می‌دهد.

تجربیات کاربران از محصولات شرکت داروسازی کاسپین تأمین به طور کلی مثبت است. بسیاری از کاربران از کیفیت بالای محصولات و تأثیرگذاری آن‌ها رضایت دارند. این شرکت به دلیل تولید محصولات متنوع و تخصصی، به ویژه در زمینه داروهای بیمارستانی، مورد توجه قرار گرفته است.

با این حال، مانند هر شرکت دیگری، برخی کاربران نیز انتقاداتی دارند. این انتقادات معمولاً مربوط به مواردی مانند تأخیر در تحویل محصولات یا مشکلات بسته‌بندی است.

شرکت داروسازی کاسپین تأمین بخشی را برای دریافت انتقادات، پیشنهادات و شکایات کاربران در وب‌سایت خود فراهم کرده است تا بتواند به بهبود خدمات و محصولات خود بپردازد.

شرکت داروسازی کاسپین تأمین محصولات متنوعی را تولید می‌کند که برخی از آن‌ها عبارتند از آمپول، شیاف‌ها، شربت‌ها و محلول‌های خوراکی، کرم‌ها، پمادها و ژل.

شرکت داروسازی کاسپین تامین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آمپول در ایران است و انواع مختلفی از آمپول‌ها را تولید می‌کند، از جمله داروهای آنتی‌هیستامین، برونکودیلاتور، داروهای قلبی-عروقی، الکترولیت‌ها، کورتیکوستروئیدها و داروهای بی‌حس‌کننده موضعی و عمومی.

کاسپین تأمین انواع مختلفی از شیاف‌ها، شربت‌ها و محلول‌های خوراکی را تولید می‌کند که برای درمان‌های مختلف استفاده می‌شوند.

کرم‌ها، پمادها و ژل‌ها محصولات نیمه‌جامد نیز از تولیدات معروف این شرکت هستند.

ویال‌ها و سرنگ‌های آماده تزریق: نیز بخشی از تولیدات مهم شرکت داروسازی کاسپین تأمین هستند.

این شرکت با تولید محصولات با کیفیت و متنوع، نقش مهمی در تأمین نیازهای دارویی کشور ایفاء می‌کند.

کاسپین تامین در بورس

این شرکت در گروه صنعت و زیر گروه مواد و محصولات دارویی

 با نماد کاسپین قرار گرفته است.

قیمت پایانی این نماد در تاریخ امروز ۲۹ مهرماه با نرخ ۲۲.۶۰۰ معامله شده است.

آمار فروش داخلی شرکت کاسپین تامین

بر طبق آمار منتشر شده منتهی به سال مالی ۱۴۰۳ در دوبازه زمانی یک ماهه تا ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳  و از ابتدای سال مالی تا این زمان آمار تولیدات و فروش داخلی این شرکت به شرح ذیل است؛

دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳ نشان می‌دهد این شرکت ۷۶۷.۱۷۰ داروی غیر تزریقی و ۳۱.۳۳۱.۶۴۰ داروی تزریقی تولید کرده است همچنین جمع کل فروش این داروها تعداد ۳.۱۶۸۰.۵۸۷ بوده که توانسته مبلغ ۲.۳۳۶.۳۵۸ میلیون ریال را نصیب این شرکت کند.

از ابتدای سال مالی تا ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ نیز تعداد داروهای تولید شده غیرتزریقی ۳.۸۶۵.۸۵۶ عدد و ۷۳۱.۵۰۴.۴۸۰ عدد داروی تزریقی بوده است.

این آمار نشان می‌دهد؛ از مجموع تولیدات این شرکت توانسته ۱۴۱.۰۹۵.۶۵۶ عدد از آنها را به فروش رسانده و مبلغ ۱۲.۰۴۸.۴۹۸ میلیون ریال را به دست آورده است.

خردادماه ۱۸۵ میلیارد و ۴۷۷ میلیون تومان فروش داشته که فروش سه ماه اول سال مالی قبل ۳۷۵ میلیارد تومن بوده که با حاشیه سود خالص ۲۶ درصد ۹۷ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان سود خالص سه ماهه بوده لذا سه ماهه پارسال ۶۹۷ ریال به ازای هر سهم سود پرداخته است.

ولی فروش سه ماهه اول امسال ۵۳۰ میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان بوده و با حاشیه سود ۲۶ درصد مقدار ۱۳۸ میلیارد تومن که به ازای هر سهم ۹۸۴ ریال سود سه ماهه هر سهم برای امسال مقرر شده است.

پیش بینی می‌شود سود امسال تا ۴۰۰ تا ۴۳۰ تومان افزایش یابد.

انتهای پیام/
مرجان شرف
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز