خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق بازرگانی ایران:

هشت شرکت خارجی کیفیت کالاهای صادراتی ایران به عراق را ارزیابی می‌کنند

هشت شرکت خارجی کیفیت کالاهای صادراتی ایران به عراق را ارزیابی می‌کنند
کد خبر : ۱۵۴۲۵۴۴

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: با همترازی گواهی استاندارد ایران با کشورهای همسایه این مزیت برای کشور ایجاد شد که ایران صادرات خود را به عراق توسعه دهد و این کشور با هماهنگی هشت شرکت که ایرانی و عراقی نیستند کیفیت کالاهای ایرانی را بررسی می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صمد حسن زاده رییس اتاق بازرگانی ایران در مراسم گرامیداشت هفته استاندارد ضمن گرامیداشت روز ملی استاندارد این روز را به همه ملت ایران از جمله افسران جبهه اقتصادی تبریک گفت و اظهار کرد: از فعالان اقتصادی متشکرم که تمام قوانین استاندارد را در تولید رعایت می کنند، روز ملی استاندارد در تاریخ کشور ما در برجسته ای است و این روز برای حفظ ارزش های ملی بسیار اهمیت دارد. 

وی افزود: استاندارد یکی از شاخص های مهم اقتصادی کشور است و در رقابت پذیری و حضور در بازارهای جهانی و ایجاد زنجیره تولید و فروش نقش مهمی دارد. 

ریس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: استاندارد زبان مشترک بازارهای جهانی است و به اعتمادسازی ملی و جهانی در بازارهای داخلی و خارجی می انجامد، استاندارد یکی از اصول مهم تجارت و حرکت به سوی کالاهای باکیفیت است.

وی اظهار کرد: در چند سال گذشته به دلیل تحریم های غربی شرایط سختی برای اقتصاد کشور فراهم شد و محدودیت ها موجب شد فعالان اقتصادی نتوانند با بیشتر اقتصادهای جهان همسو شوند. اما در همین مدت به همت مسئولان سازمان استاندارد، ایران با عضویت در سازمان های استاندارد جهانی توانست خود را از این نظر با جهان همتراز کند و با ورود به این سازمان ها و عضویت در آنها امروز آزمایشگاه های ایران می توانند گواهی بین المللی برای محصولات صادراتی خود صادر کنند. 

حسن زاده گفت: برای پیوند اقتصادی با اوراسیا باید خود را با استانداردهای این کشورها وفق دهیم تا از همکاری با آنها بهره برداری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همترازی گواهی استاندارد ایران با کشورهای همسایه این مزیت را برای کشور ایجاد کرد که ایران صادرات خود را به عراق توسعه دهد و این کشور با هماهنگی هشت شرکت که ایرانی و عراقی نیستند کیفیت کالاهای ایرانی را بررسی می کند. 

رییس اتاق ایران گفت: یکی از مطالبات بخش خصوصی برای تسهیل تجارت، تعامل سازمان استاندارد با اتاق بازرگانی با هدف ایجاد درک مشترک بین این سازمان و فعالان اقتصادی است. برخی آزمایشگاه ها در گمرکات به قدر کافی مجهز نیستند و این امر به تجارت کشور خسارت وارد می کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز