خبرگزاری کار ایران

نشت مواد شیمیایی از پالایشگاهی در آمریکا ۲ کشته بر جای گذاشت

نشت مواد شیمیایی از پالایشگاهی در آمریکا ۲ کشته بر جای گذاشت
کد خبر : ۱۵۴۱۸۷۲

یکی از مقام‌های ایالت تگزاس از جانباختن ۲ تن بر اثر انتشار مواد شیمیایی در پالایشگاه شرکت دولتی نفت مکزیک (پمکس) خبر داد.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، اد گونزالس، بخشدار شهرستان «هریس» (Harris County) در ایالت تگزاس ایالات متحده آمریکا، اعلام کرد بر اثر انتشار مواد شیمیایی در پالایشگاه نفت «دییر پارک» (Deer Park) شرکت پمکس با ظرفیت پالایش روزانه ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ بشکه نفت، دو تن جان خود را از دست دادند.

مقام‌های اورژانس این شهرستان اعلام کردند که حدود ۳۵ نفر به‌دلیل قرار گرفتن در معرض گاز کشنده سولفید هیدروژن در این پالایشگاه تحت‌درمان قرار گرفتند یا به بیمارستان‌های این منطقه منتقل شدند.

رفت‌وآمد از بزرگراه مجاور این پالایشگاه هم برای چند ساعت مسدود شد و به ساکنان «دییر پارک» گفته شد که در خانه‌های خود با تهویه خاموش پناه بگیرند.

رفت‌وآمد در این بزرگراه دوباره از سر گرفته شده و دستور پناه‌گرفتن ساکنان لغو شده است.

دو منبع آگاه از فعالیت این پالایشگاه اعلام کردند که گمان می‌رود کارگران پیمانکار این پالایشگاه خط تولید حاوی سولفید هیدروژن را فعال کرده و در اثر قرار گرفتن در معرض گاز کشته شده‌اند.

گونزالس همچنین افزود که ممکن است هفت یا هشت ساعت طول بکشد تا مقام‌ها بتوانند به محل انتشار گاز وارد شوند.

به گفته شرکت پمکس مکزیک، نشت گاز حدود ساعت ۴:۴۰ بعدازظهر گزارش شده است. این شرکت اعلام کرد پس از آغاز انتشار گاز، فعالیت واحد ساخت کک با ظرفیت روزانه ۹۲ هزار بشکه و یک دستگاه تصفیه آب در پالایشگاه را متوقف کرده است.

منابع آگاه عنوان کردند که پیمانکاران در حال کار روی یک واحد بازیابی گوگرد در پالایشگاه بودند که انتشار گاز رخ داد.

بر اساس اعلام اداره ایمنی و بهداشت کار آمریکا، سولفید هیدروژن به‌عنوان یک فرآورده جانبی در پالایشگاه‌ها تولید یا استفاده می‌شود.

استنشاق زیاد گاز سولفید هیدروژن می‌تواند به‌سرعت سبب مرگ شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز