خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

دود آسیب به نفت ایران در چشم اروپایی‌ها

دود آسیب به نفت ایران در چشم اروپایی‌ها
کد خبر : ۱۵۴۰۷۵۳

یک نماینده ادوار مجلس گفت: تهدیدات نفتی رژیم صهیونیستی علیه صنعت نفت ایران بیشتر متوجه غرب است و درواقع کشورهای مصرف‌کننده غربی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.در واقع، هرچند خاورمیانه تامین‌کننده انرژی است اما تبعات آن غرب را بیشتر تهدید می‌کند.

علی بختیار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره تبعات تهدیدات رژیم صیونیستی نسبت به صنعت نفت ایران روی بازار نفت، قیمت آن و همچنین کشورهای واردکننده، اظهار داشت: ابتدا اینکه تهدیدات نفتی رژیم صهیونیستی علیه صنعت نفت ایران بیشتر متوجه غرب است و درواقع کشورهای مصرف‌کننده غربی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، و هرچند خاورمیانه تامین‌کننده انرژی است اما تبعات آن غرب را بیشتر تهدید می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر تهدیدی را علیه نفت ایران شاهد باشیم غیر از اینکه بازارهای جهانی و قیمت نفت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و منطقه را ناامن می‌کند؛ تردد کشتی‌ها را در حوزه خلیج‌فارس که بزرگترین ناوگان حمل و نقل محموله‌های نفتی از این منطقه رفت و آمد می‌کنند با دشواری مواجه می‌کند و از سوی دیگر امنیت انرژی خود اسرئیل در زمینه نفت و گاز و بقیه بخش‌های انرژی مثل بنزین به مخاطره خواهد انداخت. زیرا قطعا رژیم صهیونیستی در این حزوه بسیار آسیب‌پذیر است و شرایط ناامنی به لحاظ تامین انرژی خواهد داشت.

این نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: به نفع اسرائیل نخواهد بود که به سمت حوزه‌های نفتی ایران حرکتی انجام دهد زیرا تبعات سنگینی برای خود اسرائیلی‌ها، امریکا و اروپا خواهد داشت و صدمات جدی خواهند دید.

وی گفت: به هرحال متقاضیان و مصرف‌کنندگان بزرگ نفت سرمایه‌گذاری‌های بزرگی روی صنایع نفتی و پالایشگاهی خود انجام داده‌اند و خوراک آنها وابسته به تامین انرژی از منطقه خلیج‌فارس است، اگر تامین انرژی در منطقه خلیج‌فارس به مخاطره بیفتد همه سرمایه‌گذاری‌ها غیراقتصادی خواهد شد و گرفتاری‌های بزرگی در مناطقی غیر از خاورمیانه ایجاد خواهد کرد.

بختیار بیان داشت: به هرحال باید کشورهایی مثل هند، چین، اروپا و امریکا که مصرف‌کنندگان بزرگ انرژی هستند و سرمایه‌گذاری‌های زیادی در این حوزه انجام داده‌اند؛ متوجه باشند که حرکات رژیم صهوینیستی خصوصا اگر منجر به مخاطره افتادن تاسیسات نفتی ایران شود این ایران نیست که دچار خسارت می‌شود بلکه کل انرژی منطقه دچار مشکل می‌شود و درواقع دود آن به چشم غرب خواهد رفت زیرا علاوه بر افزایش قیمت نفت و انرژی سرمایه‌گذاری در کشورها را بشدت غیر اقتصادی می‌کند، ضمن اینکه ایجاد جنگ و تنش‌آفرینی دامن همه را خواهد گرفت.

وی با تاکید براینکه باید جلوی خسارت به زیرساخت‌های نفتی و هدف قرار دادن انرژی گرفته شود، یادآور شد: این اقدامات واکنش‌های سنگین‌تری در پی خواهد داشت زیرا در صورتی که نفت ایران دچار آسیب شود نه تنها قیمت بلکه کل بازار دچار اختلال خواهد شد و این تاثیر نه تنها روانی بلکه تامین انرژی آن هم در فصل سرد را مختل خواهد کرد، این موضوع را نیز باید در نظر داشت که شرایط برای مصرف‌کنندگان نفت و خودِ رژیم صهیونیستی به مراتب شکننده‌تر و دشوارتر از کشوری مثل ایران خواهد بود که دارنده انرژی است و مشکلی از حیث تامین سوخت و انرژی ندارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز