خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

نگران حملات سایبری نیستیم/ شریان‌های اقتصادی اسرائیل باید قطع شوند

نگران حملات سایبری نیستیم/ شریان‌های اقتصادی اسرائیل باید قطع شوند
کد خبر : ۱۵۴۰۷۲۳

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: یکی از موضوعاتی که بین کشورهای اسلامی به صورت ویژه باید دنبال شود، اینکه شریان‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی و بویژه تامین انرژی و نفت و گاز این رژیم را تحت‌الشعاع قرار دهیم و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری این شریان‌ها باید قطع شوند.

مالک شریعتی‌نیاسر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره تدابیر مقابله با حملات احتمالی سایبری به زیرساخت‌های نفت و انرژی کشور اظهار داشت: حملات سایبری به جایگاه‌های عرضه بنزین، نفت و گاز قبلا هم اتفاق افتاده و ما در وزارت نفت و نیرو و پدافند غیر عامل کشور تجربیات خوبی در این حوزه داریم و تدابیر لازم پیش‌بینی شده است اما بهرحال ما در یک جنگ چندبعدی با رژیم صهیونیستی قرار داریم که جنبه‌های امنیتی، نظامی و اقتصادی مختلف دارد و یکی از جنگ‌ها نیز جنگ سایبری است. 

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نیز تاکنون ضرباتی را در حوزه سایبری از جبهه مقاومت دریافت کرده است، تاکید کرد: در هر حال طبیعتا ما باید هوشیاری خود را در این زمینه کامل کنیم، با اطلاعاتی که بنده در اختیار دارم، بخش پدافند غیر عامل و هم دستگاه‌های اجرایی در بخش‌های مختلف تامین انرژی کشور در بالاترین سطح آمادگی موضوعات حملات سایبری را پیگیری و مدیریت می‌کنند و نگرانی از این بابت وجود ندارد. 

این عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر هم اتفاقی در زمینه حملات سایبری رخ دهد پیش‌بینی لازم برای جایگزینی انجام شده است، امیدواریم که اتفاق خاصی در این حوزه نیفتد، مردم نیز نگرانی نداشته باشند.

وی در ادامه درباره استفاده از ابزار نفت برای مقابله با جنگ‌آفرینی اسرائیل تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که بین کشورهای اسلامی به صورت ویژه باید دنبال شود، اینکه شریان‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی و بویژه تامین انرژی و نفت و گاز این رژیم را تحت‌الشعاع قرار دهیم، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری این شریان‌ها باید قطع شوند، این ظرفیت‌هایی است که وزارت امور خارجه باید در ارتباط با کشورهای اسلامی و سازمان کنفرانس اسلامی دنبال کند. 

شریعتی تاکید کرد: مجلس نیز از ظرفیت‌های پارلمانی خود برای همکاری با کشورهای اسلامی استفاده خواهد کرد، به نظر بنده اگر کشورهای اسلامی با هم همکاری داشته باشند؛ می‌توانند رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند که ماشین جنگ و کشتار خود را متوقف کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز