خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان ملی بهره‌وری ایران:

برای خرید ماشین آلات دستمان بسته است

برای خرید ماشین آلات دستمان بسته است
کد خبر : ۱۵۴۰۱۴۲

رییس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: باید توجه داشت که محدودیت‌های تحریم‌های ظالمانه به کشور تحمیل شده و برای خرید ماشین آلات دستمان بسته است و بسیاری از ماشین آلات مورد مصرفی در کشور دست دوم هستند که در داخل کشور اورهال می شوند.

میر سامان پیشوایی، رییس سازمان ملی بهره‌وری ایران در هفتمین همایش جایزه تعالی نگهداری با بیان اینکه بهره‌وری سرمایه اهمیت زیادی دارد و موضوع تعمیرات در بهره‌وری سرمایه بسیار اثر گذار است، تاکید کرد: واقعیت این است که منابع خوبی برای سرمایه گذاری در بخش تجهیزات و ماشین‌آلات در دست نداریم. 

وی ادامه داد: امروز کمتر از ١٠ درصد بودجه به بخش تملک دارایی اختصاص پیدا می‌کند که معمولا ١٠٠ درصد آن هم تخصیص پیدا نمی‌کند و ٩٠ درصد بودجه برای هزینه‌های جاری است. بنابراین توان زیادی در بخش دولتی برای سرمایه‌گذاری در بخش تجهیزات نداریم که البته در بخش خصوصی هم وضعیت خوب نیست. 

رییس سازمان ملی بهره‌وری با بیان اینکه تنها دو سال است که نرخ تشکیل سرمایه مثبت شده، گفت: نرخ تشکیل سرمایه تا دو سال گذشته منفی بود و در این دو سال هم که می‌بینیم این نرخ مثبت شده، سهم سرمایه‌گذاری در ماشین‌آلات یک پنجم نرخ تشکیل سرمایه در بخش ساختمان بوده است. 

وی تاکید کرد: همچنین باید توجه داشت که محدودیت‌های تحریم‌های ظالمانه به کشور تحمیل شده و برای خرید ماشین آلات دستمان بسته است و بسیاری از ماشین آلات مورد مصرفی در کشور  دست دوم هستند که در داخل کشور اورهال می شوند.

پیشوایی افزود: به همین دلایل موضوع تعمیرات اهمیت دارد چراکه با ماشین‌آلاتی کار می‌کنیم که احتمال خرابی آن بسیار بالا است. همچنین تاثیر حوزه نگهداری در بهره‌وری نیروی کار مستقیم است و تامین سرمایه در بخش نگهداری در بهره وری نیروی کار بسیار موثر است.

همچنین نوید نصر دبیر این همایش با بیان اینکه باید بتوان برنامه تولید و عملکردی خود را به صورت صددرصدی محقق کنیم، اظهار داشت: اولین دغدغه یک مدیر باید برنامه تولید و عملکرد را محقق کند این موضوع به عنوان چالش نخست مطرح است. چالش دوم این است که با توجه به سرعت تکنولوژی، نیازهای مشتریان و ذینفعان به لحظه تغییر می کند.

وی با تاکید بر اینکه باید خطوط تولید به روز داشته باشیم یا سیستم های تولید را به سیستم های انعطاف پذیر تبدیل کنیم ادامه داد: باید به مقوله توسعه پایدار توجه ویژه داشته و به دنبال بزرگ کردن نقش دارایی ها و تجهیزات باشیم. در عمده صنایع ایرانی به دلیل تحریم‌ها نتوانستیم خطوط به روز داشته باشیم و تجهیزاتمان برای گذشته است. برای افزایش نرخ تولید باید به نرخ خرابی ها هم توجه کنیم.

نصرگفت: در بیش از ۸۰ ارزیابی ها شاهد آن هستیم که برای مطالبه گری مناسب نیازمند زیرساختی با عنوان منابع اطلاعاتی هستیم. حضور نیرو و سرمایه کار جدید،‌چالش هایی را ایجاد می کند و حفظ و نگهداشت نیروی انسانی یک چالش است و باید نظام های انگیزشی را تعویض کنیم و تغییر دهیم. مفهوم چرخه عمر مدیریت دارای فیزیکی، در بخش های هزینه، نصب، آموزش، بهره برداری، تامین و نگهداری و ... مطرح می شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز