خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل گروه بهمن خبر داد:

اختصاص ۱۶درصد فروش خودرو به برقی‌ها / پلیس پیشگام استفاده از خودروهای برقی

اختصاص ۱۶درصد فروش خودرو به برقی‌ها / پلیس پیشگام استفاده از خودروهای برقی
کد خبر : ۱۵۳۹۱۵۴

به گفته مدیرعامل گروه بهمن در سال گذشته ۱۶ درصدی فروش خودرو در کل کشور به خودروهای برقی اختصاص داشته و افزایش ایستگاه های شارژ می‌‎تواند به افزایش استفاده مردم از این خودروها بینجامد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم بهره برداری از فاز اول پروژه  خودروهای برقی در فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (آزادراه تهران قزوین) با مشارکت معاونت آماد و پشتیبانی فراجا، گروه بهمن و گروه مپنا برگزار شد.

رضا فریبا،  معاون آماد و پشتیبانی فراجا در این مراسم گفت: چاره ای جز برقی سازی صنعت خودرو نداریم و امروز خودروسازان ما هم به تولید خودروی برقی روی آورده اند و در آینده در پیدا کردن خودروهای بنزینی به مشکل می خوریم.

وی افزود: آلودگی هوای تهران لزوم این امر را تایید می کند، بر همین اساس گروه بهمن، فراجا و گروه مپنا موفق به راه اندازی آزمایشی سامانه خودروی برقی در اتوبان تهران قزوین شدند.

محمد محمدی، مدیرعامل گروه بهمن، دیگر سخنران این مراسم گفت: انضباط اجتماعی فرماندهی انتظامی از شاخص های امنیت در کشور است و هر میزان پلیس د ر این امر پیشگام باشد سایر سازمان ها نیز الگو برداری می کنند.

وی افزود: انتخاب خودروهای برقی نشان دهنده این است که پلیس به انضباط اجتماعی و حقوق شهروندی و محیط زیست و فناوری های مدرن متعهد است.

مدیرعامل گروه بهمن تصریح کرد: ۳۷ درصد آلودگی جهان مربوط به انواع حمل و نقل است و ۷۷ درصد مربوط به خودروهای جاده ای به ویژه سواری است در این شرایط خودروی برقی آلایندگی صفر دارد.

وی اظهار کرد: خودروهای برقی نیاز به ایستگاه های شارژ دارند و ایجاد این زیرساخت به افزایش استفاده مردم از این خودروها می انجامد.

محمدی  از سهم ۱۶درصدی خودروهای برقی در فروش خودروی سال گذشته کشور خبر داد و گفت: در سال افزایش تولید با مشارکت مردم مفتخر هستیم در گروه بهمن که با همکاری پلیس این خودروها را توسعه دادیم، توسعه اقتصادی در سایه امنیت انجام می شود و این امنیت را پلیس به ما می دهد.

سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده کل انتظامی  نیز در این رویداد گفت: پروژه برقی سازی ناوگان پلیس می تواند استفاده از خودروهای برقی را به یک فرهنگ تبدیل کند، این خودروها در زمینه ارتفای محیط زیست و کاهش مصرف سوخت موثر هستند.

وی تصریح کرد: شعار نه شرقی و نه غربی را می توان در توسعه صنعت و خودکفایی دید.

رضایی یادآور شد: این طرح می تواند در سطح کشور گسترش پیدا کند و اگر موفق باشد پلیس ۵۰۰۰ خودروی برقی را استفاده خواهد کرد.

جانشین فرمانده کل انتظامی گفت: امیدواریم این طرح با نام نصرالله استمرار داشته باشد و حتی خودروهای برقی توسط شهروندان به عنوان خودروی شخصی استفاده شود تا هم آلودگی کمتر شود و هم مصرف سوخت های فسیلی کاهش یابد.

وی تاکید کرد: امیدواریم این پروژه را علاوه بر اینکه در اتوبان ۱۳۰ کیلومتری تهران قزوین گسترش می دهیم در سال آینده از برنامه‌های جدی کشور باشد و حتی در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز