خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به ایلنا مطرح شد؛

در مقابل تهدیدات هوشیاریم/ کمیته شرایط اضطراری تشکیل شده است

در مقابل تهدیدات هوشیاریم/ کمیته شرایط اضطراری تشکیل شده است
کد خبر : ۱۵۳۹۰۹۸

سرپرست شرکت صنایع ملی پتروشیمی گفت: کمیته شرایط اضطراری تشکیل شده و موارد را دائم پایش می‌کنیم و امیدواریم که خطری شامل ما نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسن عباس زاده در مدیریت ایمنی فرایند صنعت نفت در جمع خبرنگاران درباره تولید بنزین از متانول اظهار داشت؛ یکی از راهکارهای جبران ناترازی سوخت در کشور؛ پیگیری تبدیل متانول به بنزین و یا MTG است ضمن اینکه باید روی مدیریت مصرف کار کنیم.

وی افزود؛ اکنون میزان مصرف بنزین کشور از ۱۰۰ میلیون لیتر در روز عبور کرده، بنابراین علاوه بر کنترل مصرف می‌توان تولید بنزین را در کشور افزایش داد. یکی از روش‌ها تبدیل متانول به بنزین است که در کشورهای دیگر نیز از این تکنولوژی و فرایند استفاده می‌کنند.

سرپرست شرکت صنایع ملی پتروشیمی گفت: اقدامات خوبی برای رفع ناترازی بنزین انجام شد یکی از اقدامات اینکه با صاحبان فناوری یکی از کشورهایی که این تکنولوژی را دارند؛ مذاکراتی انجام شد و قول دادند که دانش آن را در اختیار ما قرار دهند.

وی بیان داشت؛ ۵ شرکت که متقاضی احداث واحد تبدیل متانول به بنزین هستند در سامانه ثبت مجوزها ثبت نام کردند و قرار شد در قالب آیین نامه تخفیفات پلکانی که در خرداد ماه امسال هیات دولت ابلاغ کرد؛ روی این پروژه ها اعمال شود و به این ترتیب حدود ۱۶ تا ۱۷ درصد تخفیف در نظر گرفته می‌شود که بازدهی بهتری داشته باشد.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: این پروسه از مسیرهای مختلفی انجام می‌شود یکی از مسیرها اینکه واحدهای دست دوم این پروژه‌ها را با رعایت استانداردهای انرژی اجرا می‌کنند، در این حوزه دستورالعمل خاص داریم که حتما در نظر گرفته خواهد شد که واحد از دور خارج نشده باشد.

وی بیان داشت: ما تقریبا می توانیم طی ۱.۵ سال واحد را راه اندازی و به تولید برسیم ولی از طریق واحدهایی که جدید ایجاد خوهاد شد؛ تقریبا ۳ سال زمان می برد.

سرپرست صنایع ملی پتروشیمی تصریح کرد: هر کدام از این واحدها ۲۰۰ هزار تن است و در وضعیت فعلی ۵ واحد در حال انجام فعالیت در این حوزه هستند و ما تا ۱۰ واحد هم امکان اعطای مجوز را داریم.

وی درباره صادرات محصولات پتروشیمی تصریح کرد: به دلیل اینکه تنوع محصولات زیاد است، ما بازارهای متنوعی را داریم و به دلایل تحریم صادرات محصولات کاهش پیدا نکرده و تقریبا مشکل صادرات نداریم و به کشورهای مختلف صادرات انجام می‌شود و امسال درآمد ارزی خوبی خواهیم داشت.

عباس زاده در پاسخ به سوال ایلنا درباره روزآمد کردن تجهیزات ایمنی در مقابل حملات احتمالی رژیم صهیونیستی گفت: به لطف خداوند و‌ توان نظامی که داریم و همچنین تدبیر میام معظم رهبری امکان تهدید علیه ما وجود ندارد.

وی ادامه داد: وزیر نفت نیز روز گذشته طی بازدید از منطقه عسلویه اعلام کرد سفر کاری است و ارتباطی به شرایط خاص موجود ندارد ولی در هر صورت ما باید اقدامات پیشگیرانه را داشته باشیم.

این مقام مسئول در پتروشیمی خاطر نشان کرد: صنعت پتروشیمی در حوزه فرایندها و ایمنی یکی از صنایع پیشرو است البته ما مواد شیمیایی تولید می‌کنیم و‌ دقت بیشتری نیاز داریم، موارد ایمنی را حتما رعایت می‌کنیم ضمن اینکه در حوزه تهدیدات هم هوشیار هستیم.

وی تاکید کرد: کمیته شرایط اضطراری تشکیل شده و موارد را دائم پایش می‌کنیم و امیدواریم که خطری شامل ما نخواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز