خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران:

اولین نیروگاه تجدیدپذیر در غرب پایتخت احداث می‌شود

اولین نیروگاه تجدیدپذیر در غرب پایتخت احداث می‌شود
کد خبر : ۱۵۳۶۸۴۸

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: موافقتنامه اولین نیروگاه تجدیدپذیر یک مگاواتی در غرب پایتخت مبادله خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فرهاد شبیهی در ششمین همایش نیروگاه‌های تجدیدپذیر با اعلام اینکه موافقتنامه اولین نیروگاه تجدیدپذیر یک مگاواتی در غرب پایتخت مبادله خواهد شد، اظهار داشت: این اقدام می تواند بعنوان یک قدم و حرکت جدید در تهران برای استفاده از تجدیدپذیرها باشد.

وی با بیان اینکه تابستان را در حالی سپری کردیم که مهمترین دغدغه در حوزه حکمرانی انرژی، محدودیت سهم تجدیدپذیرها در سبد تولید انرژی کشور است، ابراز امیدواری کرد که با تسهیل گری و اصلاح قوانین و همچنین تشویق سرمایه گذاران تلاش کنیم بتوانیم به اهداف سال‌های پیش را به منصه ظهور برسانیم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران تاکید کرد: در برق تهران راهکار اصلی ما توسعه تجدیدپذیر به صورت نقطه‌ای و متمرکز است و مهمترین نقطه تعامل ما جامعه است و در این راستا یکی از بخش‌های تلاش ما جلب سرمایه خرد و‌ مردمی در تهران است.

وی با بیان اینکه تلاش ما این است که با استفاده از تجهیزات با راندمان استفاده کنیم، تاکید کرد: ما باید بتوانیم بخشی از محدودیت برق را با تجدیدپذیرها تامین کنیم.

همچنین در این مراسم آرش نجفی رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران هم یکی از راهکارهای رفع ناترازی برق را توسعه تجدیدپذیرها دانست.

وی افزود: در ۲ سال گذشته تلاش های خوبی برای توسعه تجدیدپذیرها انجام شد و وزارت نیرو برای توسعه ۱۰ هزار مگاوات تجدیدپذیر با بخش خصوصی به تفاهم رسید.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران ادامه‌ داد: در بودجه امسال هم حمایت های خوبی از این موضوع دیده شده است.

وی گفت: با این وجود سهم انرژی های تجدیدپذیر در تولید برق فقط یک‌هفتادم است که باید تلاش کرد افزایش یابد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز