خبرگزاری کار ایران

اعلام فراخوان معرفی سرمایه‌گذاران انرژی‌ تجدیدپذیر تا سقف ۵ مگاوات به بانک‌ها در هفته‌های آتی

اعلام فراخوان معرفی سرمایه‌گذاران انرژی‌ تجدیدپذیر تا سقف ۵ مگاوات به بانک‌ها در هفته‌های آتی
کد خبر : ۱۵۳۴۳۰۲

معاون وزیر نیرو و رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) از انتشار فراخوانی برای معرفی متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه انرژی تجدیدپذیر تا سقف ۵ مگاوات به بانک ها تا یکی دو هفته آینده خبر داد و اضافه کرد: تمهیداتی برای اختصاص تسهیلات ارزی به تولیدکنندگان و سرمایه گذاران این حوزه اندیشیده شده است.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، محسن طرزطلب در حاشیه همایش توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در صنایع(اینداست سولار) در جمع خبرنگاران بر برداشتن قدم‌های بلند در یک ساله آینده برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور تاکید و تصریح کرد: کشور با کمبود سوخت و کسری انرژی دست به گریبان است و به این جمع‌بندی رسیده که انرژی تجدیدپذیر و از جمله نیروگاه‌های بادی و خورشیدی بسیار کمک کننده هستند، بنابراین اگر نتوانیم در این فضای مثبت کشور اقدام جدی برای توسعه تجدیدپذیرها انجام دهیم، کار در آینده بسیار دشوار می‌شود.

وی با بیان اینکه در قانون برنامه هفتم و در انتهای برنامه، تولید ۱۲ هزار مگاوات برق تجدیدپذیر پیش بینی شده است، اظهار کرد: انتظار دولت و وزارت نیرو از ساتبا، تولید ۴۰۰۰ مگاوات برق تجدیدپذیر است که تعهد سنگینی محسوب می‌شود و همه تلاش‌ها بر این است که تعهدات محوله به ساتبا به نحو احسن انجام شود و فعالیت‌ها به نتیجه برسند.

طرزطلب ادامه داد: تحقق ظرفیت پیش‌بینی شده برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر به همکاری همه دستگاه های ذیربط بستگی دارد اما آنچه که مشخص است، دولت و مجلس راه نجات را در توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر دیده‌اند و باید بخش خصوصی مطمئن شود که برق تولیدی تجدیدپذیر مشمول محدویت بار نشده و خرید تضمینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دو دهه گذشته کل ظرفیت ایجاد شده برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر حدود ۱۳۰۰ مگاوات بوده است ولی در سه سال گذشته ریل گذاری خوبی انجام شده و منابع خوبی برای توسعه تجدیدپذیرها فراهم شده است، ابراز امیدواری کرد در یک سال آینده به اندازه ۲۰ سال گذشته نیروگاه تجدیدپذیر ساخته و ۱۲۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید تجدیدپذیرها اضافه خواهد شد.

رییس سازمان ساتبا از انتشار فراخوانی برای معرفی متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه تجدیدپذیر تا سقف ۵ مگاوات به بانک ها تا یکی دو هفته آینده خبر داد و اضافه کرد: تمهیداتی برای اختصاص تسهیلات ارزی به تولیدکنندگان و سرمایه گذاران این حوزه اندیشیده شده است؛ در حال پیگیری برای دریافت مجوزهای اختصاص تسهیلات دیده شده در قانون از محل خط اعتباری چین به عنوان منابع مالی در اختیار دولت برای پروژه‌های تجدیدپذیر هستیم.

وی درباره برنامه ساتبا برای توسعه نیروگاه‌های بادی گفت: منابعی برای مناقصه نیروگاه‌های بادی به ظرفیت ۱۲۰ مگاوات اختصاص یافته که تا دو ماه آینده، این مناقصه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز