خبرگزاری کار ایران

واردات خودرو به بندر سیریک از امروز آغاز می‌شود

واردات خودرو به بندر سیریک از امروز آغاز می‌شود
کد خبر : ۱۵۳۳۵۸۲

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان از آغاز واردات و ترانزیت خودرو به بندر سیریک، به عنوان یکی از بنادر اصلی استان هرمزگان در حوزه شرق این استان از سوم‌مهرماه خبر داد.

به گزارش ایلنا از سازمان بنادر و دریانوردی، حمیدرضا محمد حسینی تختی، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان، از آغاز واردات و ترانزیت خودرو به بندر سیریک، یکی از بنادر اصلی استان هرمزگان، از سوم مهرماه خبر داد و گفت: با توجه به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر توسعه منطقه مکران، زیرساخت‌های لازم توسط سازمان بنادر و دریانوردی فراهم شده است.

وی بندر سیریک را یکی از بنادر مهم در حوزه مکران و شرق استان معرفی کرد و افزود: سازمان بنادر و دریانوردی نگاه ویژه‌ای به ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در مکران داشته و در همین راستا توسعه خوبی در بندر سیریک صورت گرفته است. اکنون اولین محموله خودروی ترانزیتی آماده تخلیه در این بندر است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: این رویه به درخواست‌های مکرر شرکت‌های کشتیرانی و واردکنندگان خودرو ایجاد شده تا از ظرفیت موجود برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی بهره‌برداری شود.

محمد حسینی تختی افزایش ترانزیت کالا از بندر سیریک را هدف مهم این مدیریت دانست و ادامه داد: این محموله شامل ۴۵ دستگاه خودرو است که با یک فروند شناور وارد بندر سیریک می‌شود.

وی عنوان کرد: مبدأ این محموله یکی از بنادر کشور امارات بوده و فردا وارد بندر سیریک می‌شود و با ایجاد رویه‌های لازم، در کوتاه‌ترین زمان ممکن ترخیص خواهد شد.

این مقام مسئول به ویژگی‌های مهم بندر سیریک و زیرساخت‌های ایجاد شده در آن اشاره کرد و بیان کرد: این بندر در موقعیت ویژه‌ای قرار دارد و با فاصله کوتاه به بنادر عمان و امارات، برخورداری از دو رمپ فلزی، یک اسکله ۱۰۴ متری تخلیه و بارگیری و همچنین سه رمپ خدماتی، ظرفیت قابل توجهی برای پذیرش کالاهای وارداتی و صادرات به این کشورها دارد.

وی تصریح کرد: بندر سیریک با سرمایه‌گذاری هفت هزار میلیارد ریالی سازمان بنادر و دریانوردی، دارای چهار متر عمق آبخور، ۳۴ هکتار حوضچه و ۵۱ هکتار اراضی پسکرانه است که پتانسیل بسیار خوبی در زمینه صادرات، واردات و ترانزیت کالا دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز