خبرگزاری کار ایران

رییس شورای فقهی بانک مرکز:

بانک بدهکار سپرده گذاران نیست

بانک بدهکار سپرده گذاران نیست
کد خبر : ۱۵۲۷۸۱۱

در حال حاضر سپرده‌های سرمایه گذاری مردم به عنوان بدهی بانک قرار می‌گیرد که درست نیست. بانک بدهکار سپرده گذاران نیست که در ستون بدهی سود قرار بگیرد و این نشان می‌دهد حسابداری ما متناسب با بانکداری اسلامی نیست. سود بانکداری اسلامی، سود پول نیست، بلکه سود تولید و تجارت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، غلامرضا مصباحی مقدم رییس شورای فقهی بانک مرکز در همایش بانکداری اسلامی با بیان اینکه قانون جدید بانک مرکزی سال گذشته ابلاغ شد و از خرداد ماه به اجرا رسید، اظهار داشت: اولین ماموریت بانک مرکزی استقرار بانکداری اسلامی است. 

وی ادامه داد: قانون جدید عملیات بانکداری بدون ربا مصوب سال ۱۳۶۲ بوده و بانکداری بدون ربا به بانکداری اسلامی تبدیل شده؛ اما بین دو عنوان تفاوت است.

رییس شورای فقهی بانک مرکزی با بیان اینکه همزمان با تصویب قانون بانکداری بدون ربا نرم افزار و زیرساخت‌های مناسب تعیین نشد تاکید کرد: به همین دلیل برای همین بانکداری بدون ربا ظهور پیدا نکرد و برکات آن چشیده نشد. الان هم نرم افزار‌ها مناسب با بانکداری بدون ربا نیستند.

وی با تاکید بر اینکه تقاضای تسهیلات بانکی چه برای اشخاص حقیقی و چه حقوقی باید در سامانه‌ها ثبت شود، گفت: این نرم افزارها مشتری را هدایت می‌کند و ما نیازمند اصلاح نرم افزارهای بانکی هستیم. 

مصباحی مقدم گفت: در حال حاضر سپرده‌های سرمایه گذاری مردم به عنوان بدهی بانک قرار می‌گیرد که درست نیست. بانک بدهکار سپرده گذاران نیست که در ستون بدهی سود قرار بگیرد و این نشان می‌دهد حسابداری ما متناسب با بانکداری اسلامی نیست. سود بانکداری اسلامی، سود پول نیست، بلکه سود تولید و تجارت است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز