خبرگزاری کار ایران

انتقاد رییس گروه اقتصادی دفتر رهبری از ساختار نیروی انسانی بنادر و دریانوردی

انتقاد رییس گروه اقتصادی دفتر رهبری از ساختار نیروی انسانی بنادر و دریانوردی
کد خبر : ۱۵۲۵۴۱۰

رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به بند ششم سیاست‌های توسعه دریامحور تاکید کرد: توسعه دریامحور به تجدید ساختار و تحول بنیادی نیاز دارد.

به گزارش ایلنا، علی‌ آقامحمدی در سلسله نشست‌های نقش سرمایه انسانی در توسعه دریامحور تاکید کرد: تغییر ساختار، تحول بنیادی و سازمان‌دهی مجدد برای رفع چالش‌ نیروی انسانی دریانورد، الزامی و اجتناب‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه در ساختار جدید، همه کارها را باید به بخش خصوصی واگذار کنیم، خاطرنشان کرد: ایجاد یک ساختار متعادل و متناسب با ضرورت‌های توسعه دریامحور، اصلی ترین و اساسی ترین نیاز کشور است.

رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه در راهبرد توسعه دریامحور به مشاور بزرگ و استراتژیست دریایی نیاز داریم، تاکید کرد: سازمان بنادرودریانوردی و به تبع آن دولت باید نقش حامی در تحقق اقتصاد دریاپایه را داشته باشد و تضامین لازم را فراهم کند.

آقامحمدی با تاکید بر اینکه نیروی انسانی متخصص دریایی در صورت عدم حمایت و انگیزه مندی لازم جذب بازار کار کشورهای همسایه خواهد شد، اظهار کرد: دریانورد متخصص باید با تکنولوژی نوین دریایی آشنا شود و به آن‌ها دسترسی داشته باشد.

رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به بند ششم سیاست‌های توسعه دریامحور مبنی بر "تأمین و ارتقای سرمایه انسانی و مدیریت متعهد و کارآمد و ایجاد پشتوانه علمی، آموزشی و پژوهشی برای توسعه دریامحور و زیست بوم نوآوری و فناوری دریایی" تاکید کرد: با ساختار فعلی و حفظ  شرایط موجود، هیچ اتفاقی در حوزه نیروی انسانی مورد نیاز بخش‌های دریایی و مشاغل وابسته به آن نخواهد افتاد.

وی گفت: بر خلاف رویه موجود که بر استفاده و به کارگیری نیروی غیربومی و انتقال آن‌ها به سواحل و بنادر کشور تاکید دارد، توصیه می‌کنم جوانان و دانش‌آموزان کنگان، دیر، بندرعباس و نیروهای بومی را برای مشاغل دریایی دعوت به اشتغال کنید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران جهانی به توسعه بزرگ نیاز دارد، تاکید کرد: برای تحقق توسعه دریامحور و اقتصاد دریا، در گام اول باید بدانیم چه می‌خواهیم و در گام بعدی، لوازم و زمینه‌های اجرای آن را فراهم کنیم که ایجاد ساختار جدید و سازماندهی متناسب،  حلقه مفقود این راهبرد است.

به گفته آقا محمدی، باید پای مردم را این حوزه باز کنیم و در این مسیر باید به درستی از ظرفیت رسانه‌ها سود ببریم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز