خبرگزاری کار ایران

گزینه پیشنهادی وزارت نفت در دیپلماسی چانه‌زنی در اوپک توانمند است

گزینه پیشنهادی وزارت نفت در دیپلماسی چانه‌زنی در اوپک توانمند است
کد خبر : ۱۵۱۹۲۵۷

مدیر پیشین برنامه‌ریزی و عضو هیئت‌مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی درباره گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت نفت گفت: آقای پاک‌نژاد شخصیت محکم و مستقل دارد و از وزانت و طمأنینه لازم برای مذاکرات بین‌المللی برخوردار است.

شهریار آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه "محسن پاک‌نژاد" شخصیتی محکم، اثرگذار و مستقل دارد، اظهار داشت: فردی که می‌خواهد در اوپک روبه‌روی وزیر نفت سایر کشورها مذاکره کند، باید از وزانت و طمأنینه برخوردار باشد.

وی گفت: وزیر نفت پیشنهادی به‌لحاظ قدرت گفتمان و مذاکره،  توانمندی لازم را دارد و مسائل فنی، تخصصی و مالی حوزه بین‌الملل نفت را به‌خوبی درک ‌می‌کند. همچنین برنامه‌ریزی و ساختارهای مرتبط با این موضوع را با توجه به تجارب خود می‌شناسد و دارای نفوذ کلام لازم در این زمینه است.

مدیر پیشین برنامه‌ریزی و عضو هیئت‌مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی تأکید کرد: اینکه فردی بتواند در بخشی از صنعت نفت موفق باشد، دلالت بر این ندارد که بتواند در تمامی حوزه‌ها به همان میزان موفق عمل کند، اما بحمدلله ایشان با توجه به تجارب ارزنده خود در بخش‌های مختلف ازجمله نظارت بر تولید، صادرات نفت، نفت مناطق مرکزی و عملیات از هر نظر در جایگاه مناسبی قرار گرفته‌ است و تمامی شرایط و استانداردها را دارد.

آقایی تصریح کرد: پاک‌نژاد با حوزه عملیات صنعت نفت و سختی‌های آن کاملاً آشناست و از روز نخست عملیات سنگین مهار آتش چاه نفتی رگ سفید حضور داشت. این در حالی است که بسیاری از مدیران عامل شرکت ملی نفت حتی یک بار از اتاق خود بیرون نیامده‌ و چالش‌ها و مشخصه‌های کار در مناطق عملیاتی را لمس نکرده‌اند؛ بنابراین ایشان هم مرد میدان است و هم مرد دیپلماسی، و توأمان توانمندی دیپلماسی و چانه‌زنی در اوپک را دارد و در تمام شرایط آماده است در مناطق عملیاتی حضور یابد و از نزدیک برای چالش‌های این مناطق راهکار ارائه کند.

وی گفت: برخی مطرح می‌کنند که ایشان فرد معرفی‌شده از سوی آقای زنگنه است، درحالی‌که ایشان شخصیت مستقلی دارد و می‌توان این اطمینان را به کارکنان داد که در حوزه منابع انسانی نیز به‌صورت مستقل کار می‌کند. وی افزون بر توانمندی، به پاکدستی نیز شهره است و قطعا معاونان و همکاران خود را نیز از افراد پاکدست انتخاب می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز