خبرگزاری کار ایران

وزیر پیشنهادی نیرو در دولت چهاردهم به مجلس معرفی شد

وزیر پیشنهادی نیرو در دولت چهاردهم به مجلس معرفی شد
کد خبر : ۱۵۱۶۰۹۰

"عباس علی آبادی" به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

به گزارش ایلنا،  فهرست وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم جهت اخذ رأی اعتماد در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی بر اساس اجرای اصل ۱۳۰ قانون اساسی به مجلس معرفی شد.

بر این اساس، "عباس علی آبادی" به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است.

تحصیلات علی آبادی

عباس علی‌آبادی، متولد ۱۳۴۰ در شهر اراک و فارغ‌التحصیل مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی ازدانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل بوده و مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتور‌های احتراق داخلی (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور است.

مروری بر رزومه کاری علی آبادی

علی آبادی سابقه کار در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون ۳، مدیریت‌عاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی، مدیرعاملی شرکت مپنا، و وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم را داراست. از جمله برنامه‌های او حین تصدی معاونت امور برق وزارت نیرو، استفاده از نیروگاه‌های تجدید پذیر، واقعی کردن قیمت برق و تکمیل نیروگاه‌های نیمه تمام بود.

علی آبادی استاد دانشگاه و دارای مقالات متعدد در مجلات و کنفرانس‌های معتبر علمی داخلی و خارجی است و تالیفات و ترجمه کتب فنی و تخصصی و مسئولیت‌های اجرایی بسیاری از جمله ریاست دانشگاه، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، عضویت در هیئت امنای دانشگاه‌ها، عضویت در کمیته آموزش شورای عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، عضویت در شورای برنامه‌ریزی و گسترش آموزش عالی کشور به عنوان عضو حقیقی و ریاست و عضویت در بسیاری از انجمن‌های علمی تراز ملی، کنفرانس‌ها و همایش‌های علمی، را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز