خبرگزاری کار ایران

اجرای پروژه‌های زیربنایی در بنادر کشور به ارزش ۱۴۸ همت

اجرای پروژه‌های زیربنایی در بنادر کشور به ارزش ۱۴۸ همت
کد خبر : ۱۵۱۵۴۶۰

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حوزه توسعه زیرساخت‌ها و افزایش ظرفیت‌ها، هم‌اکنون ۱۴۸ هزار میلیارد تومان( همت) پروژه در دست اجرا است.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه سیاست‌های توسعه‌ای این سازمان در دولت سیزدهم، متوازن و یکپارچه بوده است، گفت: در این دوره، مبنای برنامه‌های توسعه‌ای در بخش‌های بندری و دریایی، مبتنی بر توسعه در همه عوامل وابسته به آن بوده است.

صفایی با تشریح عملکرد بندری و دریایی کشور در سال ۱۴۰۲، تاکید کرد: با توجه به تخصصی بودن سازمان بنادر و دریانوردی، از دیگر سیاست‌های اجرایی این سازمان در دولت سیزدهم، به‌کارگیری و استفاده از توان تخصصی در داخل سازمان و پرهیز از مدیریت غیرمتخصص بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حادثه برای ناوچه سهند و تلاش واحدهای مختلف فنی و مهندسی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از غرق شدن کامل این ناوچه در تیرماه گذشته، خاطرنشان کرد: تلاش و توان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در جلوگیری از غرق کامل ناوچه سهند و ممانعت از ایجاد هزینه گزاف اسکراپ، قابل افتخار است.

صفایی با اشاره به نقش مؤثر سازمان بنادر و دریانوردی در شکل‌گیری و تصویب سیاست‌های توسعه دریا محور در مجمع تشخیص مصلحت نظام و به حرکت در آوردن و مشارکت ۲۸ ارگان و مجموعه دریایی کشور در تصویب این سند مهم، گفت: امروز با ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور از سوی مقام معظم رهبری، برنامه‌های مهم و راهبردی در بخش‌های مختلف دریایی و بندری کشور تدوین شده و در دست انجام است.

وی ادامه داد: در بخش بین‌المللی و در حوزه ترانزیت سال گذشته شاهد ۴۵ درصد افزایش بودیم و این میزان در سال جاری ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حوزه توسعه زیرساخت‌ها و افزایش ظرفیت‌ها، هم‌اکنون ۱۴۸ هزار میلیارد تومان (همت) پروژه در دست اجرا است.

صفایی گفت: آمارها و ارقام در حوزه توسعه دریا محور در بخش بین‌المللی بی‌نظیر است؛ به عنوان نمونه در بحث نوسازی تجهیزات بندری و دریایی تاکنون ۱۰۸ تجهیز بندری توسط سازمان بنادر و دریانوردی و توسط بخش‌های خصوصی در دولت سیزدهم نصب شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۸ فروند تجهیزات دریایی در دست ساخت و بهره‌برداری است، ادامه داد: از این تعداد ۴۰ فروند در بنادر کشور به بهره‌برداری رسیده است.

صفایی در خصوص ارتقا شاخص بنادر محلی نیز گفت: در راستای رونق اقتصادی در این بخش اقدامات زیادی انجام شده است، در استان‌های خوزستان، بنادر شمالی، سیستان و بلوچستان پروژه‌های ارزشمند زیادی در اختیار بنادر قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: در بحث توسعه گردشگری دریایی استان هرمزگان احداث بندر نخل ناخدا، توسعه بندر شهید حقانی و جزیره ابوموسی را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم چه از نوع پروژه و حجم اعتبار آن‌ها در طول تاریخ بنادر کارهای بی‌نظیر انجام شده است، اضافه کرد: برای نخستین بار ساخت چهار کشتی در دریای خزر به عنوان یک کار راهبردی در حوزه دریا با بهره‌گیری از توانمندی داخلی شروع شده است.

عملکرد تحسین‌برانگیز سازمان بنادر و دریانوردی در دولت سیزدهم

نماینده وزیر و رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی نیز ضمن تحسین برانگیز دانستن عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه‌های مختلف دریایی و بندری طی سال‌های گذشته، تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع دریایی کشور، اقدامات بسیار مهم و راهبردی در حوزه رشد و توسعه تجارت دریا برد به انجام رسانده است.

مهدی نورایی با اشاره به سیاست‌های توسعه دریا محور ابلاغی مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: راهبردهای سازمان بنادر و دریانوردی در جذب و به‌کارگیری سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی در پیشبرد اهداف این سیاست‌ها بسیار مؤثر بوده است.

وی با اشاره به اجرای آزمایشی سامانه طرح جامع بندری در بندر شهید رجایی، گفت: امیدوارم مسیر پیشرفت و خدمت‌رسانی با سرعت بیشتری صورت گیرد و شاهد دستاوردهای بیش از گذشته باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز