خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون اقتصاد مجلس:

دولت چهاردهم تکلیف تامین مالی اقتصاد را روشن کند/ وزیر آینده به کنترل تورم بسنده نکند

دولت چهاردهم تکلیف تامین مالی اقتصاد را روشن کند/ وزیر آینده به  کنترل تورم بسنده نکند
کد خبر : ۱۵۱۵۰۶۴

رییس کمیسیون اقتصاد مجلس گفت: باید تکلیف اقتصاد ایران را درباره چند کلید واژه روشن کنیم، چگونه رییس جمهور با افرادی که هر کدام آن در یک طیف هستند قرار است کار کند؟ دولت برای تامین مالی حمایت تجاری و اجتماعی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، شمس‌الدین حسینی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه صنعت مالی با بیان اینکه امروز مهمترین موضوع این موضوع تامین مالی است، اظهار داشت: اتفاقا دولت‌های که وابستگی بیشتری به مکاتب پولی داشتند عملکرد نامناسب‌تری در کنترل نقدینگی به جا گذاشتند. بانک مرکزی فاصله زیادی با سایر بازارهای مالی از جمله بازار سرمایه دارد و این فاصله خود مانع از توسعه بازار مالی می‌شود و یکی از موضوعاتی از وزیر آینده اقتصاد خواهم داشت همین موضوع است که چه برنامه‌ای برای توسعه صنعت مالی کشور دارد؟

وی ادامه داد: وزیر آینده نباید به این برنامه کنترل تورم بسنده کند و باید دید تا چه در این زمینه‌ها آگاهی دارد و در این مدت آنچه که باید به این حوزه پرداخته نشده‌است.

رییس کمیسیون اقتصاد مجلس گفت: بازار سرمایه کشورمان در حال حاضر نسبت به بازار ١٠ سال گذشته در بسیاری از شاخص‌ها رشد کرده اما این بازار همچنان از بحث تامین مالی اقتصاد فاصله دارد. 

حسینی افزود: هنوز مجلس به صورت کامل شروع به کار نکرده و دولت مستقر نشده و در عین حال برنامه توسعه ابلاغ شده و فصل اول آن درباره رشد اقتصادی و اولین سرفصل آن بهره‌وری و بعد از آن بهبود محیط کسب و کار است، اما آیا با این موضوعات برنامه ما درباره تجهیز منابع و تامین مالی در اقتصاد  به اجرا می‌رسد.

وی تاکید کرد: درحالی که رشد اقتصادی در سال ١۴٠٠ حدود یک درصد بود در برنامه هفتم می‌خواهیم این عدد را به ٨ درصد برسانیم و یکی از گره‌ها برای تحقق این هدف تامین مالی است که به شکل سنتی به سیستم بانکی معطوف می‌شودکه منجر افزایش پایه پولی و در نهایت منجر به افزایش نقدینگی و تورم خواهد شد.

رییس کمیسیون اقتصاد مجلس ادامه داد: بنابراین همواره در اقتصاد دچار تضاد هستیم. 

حسینی گفت: باید تکلیف اقتصاد ایران را درباره چند کلید واژه روشن کنیم، چگونه رییس جمهور با افرادی که هر کدام آن در یک طیف هستند قرار است کار کند؟ دولت برای تامین مالی حمایت تجاری و اجتماعی داشته باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز