خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه آهن و فولاد در گفتگو با ایلنا؛

قطعی های مکرر برق میزان خسارت ها را افزایش داده است

قطعی های مکرر برق میزان خسارت ها را افزایش داده است
کد خبر : ۱۵۰۷۴۱۳

رئیس اتحادیه آهن و فولاد گفت: دولتمردان مسئول باید برای حل مشکل قطعی برق و تعطیلی فولاد برنامه‌ریزی داشته باشند تا بیش از این تولید و صنعت کشور دچار خسارت نشوند.

حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه آهن و فولاد در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به مشکلات قطعی برق در زمان پیک مصرف اظهار داشت: همه ساله به دلیل مصرف بیش از حد برق کارخانه‌ها دچار مشکل می‌شوند که این موضوع باعث اختلال در روند تولید برق شده است.

وی افزود:باید فکری اساسی به منظور رفع این مشکل شود که باید یا کارخانجات مجهز به دستگاه‌های تولید برق شوند و یا امتیازاتی از این دست برای کارخانجات در نظر گرفته شود تا در چنین ایامی دچار مشکل نشوند و نیاز به حمایت در این خصوص وجود دارد تا میزان تولیدات کاهش پیدا نکند.

تحمیل خسارت سنگین بر اقتصاد کشور

رئیس اتحادیه آهن و فولاد گفت: تولید فولاد به این شکل نیست که یک کلید را بزنیم و کار را تعطیل کنیم، کارخانجات باید مدام فعال باشند و دستگاه‌ها به فعالیت خود ادامه دهند، اگر خط تولید تعطیل شود خسارت سنگینی بر اقتصاد کشور وارد می‌شود. در شهرک‌های صنعتی نیز با این وضع موجود کار و پرداخت حقوق کارگران به مشکل می‌خورد، بنابراین دولت باید با ایجاد و پیداکردن راه‌حل کاری کند.

رستگار در ادامه گفت: هوا هر سال گرمتر می شود و نیاز به برق بیشتر می‌شود و باید تدبیر و برنامه‌ریزی شود تا اگر در سال‌های بعد نیز شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند، کارخانه‌ها و بخش خصوصی که مظلوم‌ترین بخش در کشور هستند برای تولیدکننده سختی به بار می‌آورد. حمایت‌کردن، پاسخ‌دادن و تدبیرکردن جزء شرح وظایف مسئولین است، که امیدواریم این اتفاق بیفتد.

از تولید ۵۴ میلیون تن فولاد عقب هستیم

رئیس اتحادیه آهن و فولاد با اشاره به اینکه تعداد دقیق شرکت‌های فولادی تعطیل شده مشخص نیست، خاطر نشان کرد: در مورد خسارات وارده، لازم به ذکر است که در چشم‌انداز سال ۱۴۰۴، تولید فولاد ۵۴ میلیون تن بوده که در این چند سال گذشته از این پیش‌بینی و هدف عقب افتاده‌ایم و هنگامی که نتوانیم بازارهای هدف را تامین کنیم و سرمایه‌گذاری نیز در این حوزه صورت نپذیرد تنها خسارت به بار می آورد.

رستگار گفت: این موضوع باعث خسارت کلی به صنعت کشور و صنایع دیگر می‌شود این در حالی است که مسئولین دلسوز باید از خسارت‌های احتمالی به تولید جلوگیری کنند.

انتهای پیام/
مرجان شرف
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز