خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران:

هوش مصنوعی ترسناک است/ تبدیل تولید داخل به مونتاژ قطعات چینی

هوش مصنوعی ترسناک است/ تبدیل تولید داخل به مونتاژ قطعات چینی
کد خبر : ۱۵۰۲۶۳۳

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران گفت: هوش مصنوعی ترسناک است، حواسمان باشد که در عین ترسناک بودن کسانی که می‌توانند از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار استفاده بهره ببرند، برنده هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزین فردیس، عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران در نشست فرصت و چالش های صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در اتاق بازرگانی ایران گفت: هر فرد ایرانی از زمانی که به دنیا می آید تا زمانی که یه سن تولید می‌رسد تعامل ضعیفی با جهان دارد. این فرد از کودکی تا حتی دوران دانشگاهی نمی تواند ارتباط ملموسی با فضای بین الملل داشته باشد و این شرایط در محیط کسب و کار نیز برقرار است. بنابراین این نیروی انسانی برای آشنایی و ارتباط با محیط فرامرزی مشکل دارد زیرا بسته بودن متوالی جامعه ما منجر به شکل گیری سقف شیشه ای در بالای سر ما شده است و هیچ آگاهی از رفتارهای اقتصادی آنها از جمله نحوه سرمایه گذاری مردم سرزمین های دیگر حتی همسایگانمان ندارد و از نحوه تعامل با آنها بی خبر است. 

وی افزود: همین آدم در بنگاه‌های اقتصادی و تشکل ها می خواهد تصمیم گیری کند و بنابر آنچه گفته شد از همکاری با دنیای بیرون اجتناب می کند. 

فردیس ادامه داد: بر همین اساس و برای حل این مشکل در ساحت فردی و بنگاهی نقش ایفا کنیم، در سطح فردی باید به فرزندانمان بگوییم با جهان تعامل بیشتری داشته باشند و از آنها بیاموزند. 

عضو هیات رییسه اتاق تهران خاطرنشان کرد: من از عملکرد بنگاه های آی سی تی  کشور که سال ها با آنها کار کرده تعجب می کنم که توجه کافی به تولید داخل نمی‌کنند و در واقع تولید داخل را تبدیل به مونتاژ قطعات چینی می‌کنند، چگالی صنعت آی سی تی نسبت به سال های قبل پایین آمده و دلیل آن همین پرداخت به مونتاژ به جای تولید واقعی است. بنابراین در ساحت بنگاهی باید دست از ممنوعیت واردات برداریم و به زنجیره جهانی بپیوندیم و محصولات قابل رقابت با دنیا را تولید کنیم و در سطح ملی تلاش کنیم کشور در نهادهای بین المللی حضور داشته باشند. 

فردیس در این نشست تصریح کرد: مهم ترین مشخصه وزیر ارتباطات آینده این است که باید رهبر و فرماندار تحول دیجیتال باشد و اتلاف منابع در وزارتخانه های دیگر را برطرف کند و تنها نماینده یک وزارتخانه نباشد. 

وی در پایان اظهار کرد: هوش مصنوعی ترسناک است، حواسمان باشد که در عین ترسناک بودن کسانی که می توانند از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار استفاده کنند و از آن بهره برند برنده هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز