خبرگزاری کار ایران

حمایت استاد دانشگاه صنعتی شریف از پزشکیان؛

با حمایت قاطع ملت ایران از پزشکیان می‌توان این کشتی طوفان زده را به ساحل امن رساند

 با حمایت قاطع ملت ایران از پزشکیان می‌توان این کشتی طوفان زده را به ساحل امن رساند
کد خبر : ۱۵۰۱۰۲۵

سیاست های پیشنهادی آقای دکتر پزشکیان را واقع بینانه و منطقی می دانم لیکن راهی ناهموار و پر پیچ و خم در پیش است و تنها با حمایت قاطع ملت ایران می‌توان این کشتی طوفان زده را به ساحل امن رساند.

به گزارش ایلنا، هاشم اورعی استاد دانشگاه صنعتی شریف و کارشناس ارشد انرژی با ارسال پیامی حمایت خود را از مسعود پزشکیان کاندیدای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کرد، متن پیام به شرح زیر است:

سلام بر ملت غیور ایران

درود بر جوانان برومند ایران زمین

نشسته ام در انتظار این غبار بی سوار 

دریغ کز شبی چنین سپیده سر نمیزند

فرایند انتخابات در ایران را می‌توان  “دموکراسی نیم بند” نامید و نه بیشتر. شورای نگهبان نیمی از جمعیت کشور یعنی بانوان را از نامزدی محروم کرده و وظیفه خود را احراز صلاحیت میداند و بدین ترتیب نامزدها را “دست چین” می‌کند!

در چنین فرایندی چه جای تعجب  که انتخابات به رفراندوم تبدیل شده و میزان مشارکت به ۴۰ درصد کاهش یابد.

عزیزان من، دست تقدیر به گونه ای رقم‌خورد که ملت ایران در معرض انتخابی زود هنگام قرار گرفت. بخش بزرگی از جامعه ناراحت و ناراضیست و من هم همینطور. ولی ناامید نیستم و ایمان دارم که  “تا شقایق هست زندگی باید کرد”. مگر نه اینکه یکایک جوانان این سرزمین سبدی شقایقند. چگونه می توان ناامید بود؟ 

ایران، با همه کاستی هایش وطن ماست و تنها راه ساختن آن است که تنها با مشارکت مردم میسر میگردد. 

ملت ایران جمعه گذشته یکبار دیگر زیرکی خود را به رخ کشید و پیام خود را با صدایی بلند به گوش حاکمیت رساند و اکنون وقت آشتی است. ما فرزندان این دیار کهن هستیم و امانتی سخت گرانبها به ما سپرده شده است.

دو‌نامزد از طیف های کاملا متفاوت در معرض انتخاب قرار گرفته اند. اطمینان دارم با ادامه انزوا در صحنه بین المللی توسعه کشور و رفاه ملت میسر نبوده و حاصلی جز فقر و فلاکت بیشتر نخواهد داشت. سیاست های پیشنهادی آقای دکتر پزشکیان را واقع بینانه و منطقی می دانم لیکن راهی ناهموار و پر پیچ و خم در پیش است و تنها با حمایت قاطع ملت ایران می‌توان این کشتی طوفان زده را به ساحل امن رساند. 

من به ملت ایران به ویژه جوانان اعتقاد و اعتماد کامل دارم و یقین دارم که با مشارکت گسترده در دور دوم انتخابات میهن عزیزمان را در مسیر پیشرفت قرار خواهند داد. 

چو از این کویر وحشت بسلامتی گذشتی

به شکوفه ها به باران برسان سلام ما را

باقی بقایتان،‌جانم فدایتان

هاشم اورعی

استاد دانشگاه صنعتی شریف

۱۳ تیر ۱۴۰۳

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز