خبرگزاری کار ایران

۱۰ میلیارد متر مکعب گواهی صرفه جویی گاز منتشر می‌شود

۱۰ میلیارد متر مکعب گواهی صرفه جویی گاز منتشر می‌شود
کد خبر : ۱۵۰۰۳۱۲

معون وزیر نفت با اعلام اینکه مجوز عرضه ۱۲۵ میلیون متر مکعب گاز را از سازمان برنامه و بودجه گرفته ایم، اظهار داشت: باید تا سقف ۱۰ میلیارد متر مکعب گواهی صرفه جویی منتشر شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مجید چگنی در مراسم رونمایی از بازار بهینه سازی انرژی و محیط زیست در بورس انرژی با اعلام اینکه مجوز عرضه ۱۲۵ میلیون متر مکعب گاز را از سازمان برنامه و بودجه گرفته ایم، اظهار داشت: باید تا سقف ۱۰ میلیارد متر مکعب گواهی صرفه جویی منتشر شود.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه مجوز ۳ پروژه بهینه سازی صادر کرده که از جمله آنها تامین و جایگزینی ۴.۱ میلیون دستگاه بخاری کم بازده با بخاری با راندمان بالا است که پیش بینی می شود از این مسیر ۹ میلیارد مار مکعب در ۵ سال صرفه جویی شود.

مدیر عامل شرکت ملی گاز گفت: همچنین برنامه ریزی صرفه جویی در کوره‌های آجرپزی و جلوگیری از اتلاف انرژی در شهرک فرهنگیان از دیگر پروژه‌های بوده که مجوز اجرای آنها اخذ شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه با بیان اینکه راه‌اندازی بازار بهینه‌سازی انرژی از ابزارهای مشارکت مردم است، گفت: جایگاه صنعت گاز در کشور بسیار مهم است و خدمات بسیاری به آحاد مردم و بخش‌های مختلف ارائه می‌شود که قابل توصیف نیستند و به این راحتی نمی‌توان زحمات همکاران مرا بازگو کرد.

وی افزود: در این سه سال دستاوردهای مهمی در حوزه گاز و تأمین انرژی حاصل شد که یکی از آن‌ها راه‌اندازی بازار بهینه‌سازی انرژی است و بی‌شک یکی از ابزارها برای مشارکت مردم در بخش انرژی، با توجه به شعار سال به‌ شمار می‌رود.

معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد: در سال‌های گذشته نیز اقدام‌هایی انجام شده است. پارسال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان گواهی صرفه‌جویی برای نیروگاه‌های تجدیدپذیر صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۱ حدود ۳ هزار میلیار تومان و امسال هم ۳ هزار میلیارد تومان گواهی منتشر می‌شود و اکنون با راه‌اندازی بازار بهینه‌سازی، این گواهی‌ها معامله می‌شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز