خبرگزاری کار ایران

معاون علمی و فناوری رییس جمهور:

صنعت را فناوری پویا می‌کند

صنعت را فناوری پویا می‌کند
کد خبر : ۱۴۹۹۵۵۰

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: در همه دنیا عامل رقابت پذیر کننده صنعت فناوری است بنابراین با توجه به پیشرفت های مستمر و جهانی شدن بسیاری مسایل صنعت ما، در شرایطی پویا می‌شود که به سراغ فناوری برویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهور در مراسم روز ملی صنعت و معدن گفت: دنیا اقتصادهای مختلفی را تجربه کرده است در میان آنها دو مدل اقتصادی وجود دارد یکی منبع پایه که مبتنی بر فروش منابع طبیعی پیش می رود و کشور ما از این جمله آنهاست و دیگر کشورهایی که این منابع را در اختیار ندارند و اقتصادی را شکل دادند که دانش بنیان است و در آن بر منابع طبیعی کشورهای گروه اول ارزش افزوده ایجاد می شود.

وی افزود: تمام کشورهای دسته دوم بسیار رونق بیشتری از کشورهای منبع پایه داشته اند و کشورهای گروه اول بیشتر مورد استعمار قرار می گرفتند.

دهقانی ادامه داد: اقتصاد دانش بنیان که عموما بر مبنای فکر، تلاش و فناوری شکل می گیرد ارزش افزوده بیشتری اعطا می کند و موتور اقتصاد دانش بنیان، صنعت است‌.

معاون علمی رییس جمهور اظهار کرد: کشور ما در ارمان هایش استقلال و آزادی بوده و اقتصاد دانش بنیان را برگزیده است و در همین راستا صنایع مختلف کشور را فناوری رقابت پذیر می کند.

وی گفت: در همه دنیا عامل رقابت پذیر کننده صنعت فناوری است بنابراین با توجه به پیشرفت های مستمر و جهانی شدن بسیاری مسایل صنعت ما در شرایطی پویا می شود که به سراغ فناوری برویم و باید شرکت های دانش بنیان که مولدهای فناوری هستند در مسیر زنجیره ارزش شرکت های بزرگ و صنعت کشور قرار بگیرند نه اینکه بگوییم شرکت ها دانش بنیان یک طرف صنعت طرف دیگر.

دهقانی تاکید کرد: ما باید تمام دارایی هایمان را در یک مسیر اولویت دار قرار دهیم تا صنعت ما دانش بنیان و موتور اقتصاد ما شود.‌

وی در ادامه از کارآمدی قانون جهش تولید دانش بنیان گفت و توضیح داد: این قانون ابزارهای مترقی را در اختیار قرار می دهد و برمبنای این قانون دو برنامه بزرگ داریم یکی توسعه شبکه تحقیق و پژوهش صنعت و دیگری حمایت از قرارگیری شرکت های دانش بنیان در زنجیره تولید و توسعه صنعت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز