خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن سنگ ایران:

۲۷.۳ تریلیون دلار کل ارزش منابع معدنی ایران

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۵۱۹

رییس انجمن سنگ ایران گفت: به گفته وال استریت ۲۷.۳ تریلیون دلار ارزش منابع معدنی ایران است و بعد از عربستان رتبه پنج منابع معدنی جهان را در اختیار دارد.

به گزارش ایلنا، چهاردهمین نمایشگاه سنگ‌های ساختمانی یک تا چهار خرداد در سایت نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می شود. بهرام شکوری رییس انجمن سنگ ایران در نشست خبری این رویداد گفت: این نمایشگاه می‌تواند به نمایش سنگ های تخت اختصاص پیدا کند

وی افزود: ۱۳۰ شرکت ایرانی در سه سالن حضور پیدا خواهند کرد. این شرکت‌ها با وجود مشکلات اقتصادی در رویداد امسال حضور پیدا کردند.

رییس انجمن سنگ ایران اظهار کرد: ۱۰ شرکت چینی به طور مستقیم و نمایندگی ۱۳ شرکت از ایتالیا، ترکیه و هند در این رویداد حضور دارند. 

وی یادآور شد: ترکیه نمایشگاه ازمیر را به عنوان دومین نمایشگاه سنگ بزرگ دنیا برگزار می کند و این نشان می دهند سنگ می تواند منبع درآمد برای کشورها باشد.

شکوری خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه هند سفر به ایران و اسراییل را به دلیل مسائل سیاسی ممنوع کرده و به همین دلیل امکان حضور هندی‌ها در این رویداد فراهم نشد.

رییس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران گفت: کل ذخایر سنگ ساختمانی ایران ۳.۲ میلیارد تن است در حالی که در بهترین حالت ۱۵ میلیون تن تولید می کنیم.

وی اضافه کرد: همه نوع سنگ تزیینی ساختمانی دنیا در ایران وجود دارد، ایران  رتبه پنج تولید و رتبه اول مصرف سنگ را در جهان دارد.

شکوری ادامه داد: با این حال در بهترین شرایط حداکثر هفت درصد از ذخایر را در سال صادر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: وضع عوارض صادرات به تنبیه تولیدکننده محصولات معدنی در سراسر زنجیره تولید منجر می شود و اگر صنعت سنگ ایران به صادرات روی نیاورد محکوم به فناست.

رییس انجمن سنگ اظهار کرد: برای سنگ در ساختمان جایگزین های زیادی وجود دارد و ممکن است در آینده دیگر تقاضایی برای آن وجود نداشته باشد.

وی گفت:  به گفته وال استریت ۲۷.۳ تریلیون دلار ارزش منابع معدنی ایران است و ایران بعد از عربستان رتبه پنج منابع معدنی جهان را در اختیار دارد.

شکوری یادآور شد: در کشور ما همیشه اقتصاد تاوان سیاست را می دهد در حالی در دنیا این اقتصاد است که سیاست ها را می سازد.

رییس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران در این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد ذخیره سنگ آهن ایران گفت: در حال حاضر تا ۱۹ سال آینده ذخایر سنگ آهن در اختیار داریم و در صورت کشف ذخایر جدید این رقم افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: باید محل استقرار صنایع کشور را به سواحل جنوبی سوق دهیم تا هم هزینه حمل و نقل مواد معدنی در صادرات و واردات کاهش یابد و هم از آب شیرین شده در جنوب کشور برای صنایع معدنی استفاده کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز