خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت:

با قیمت گذاری دستوری مخالف هستم / قیمت ارز نباید افزایش پیدا کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۳۲۹

وزیر صمت اظهار کرد: با قیمت‌گذاری دستوری و به دنبال آن فشار بر تولیدکنندگان مخالف هستم.

به گزارش ایلنا، عباس علی‌آبادی، وزیر صمت در نشست با فعالان اقتصادی استان قم گفت: شخص بنده مخالف قیمت‌گذاری دستوری هستم؛ چراکه به بهانه حمایت از مردم نباید به تولیدکنندگان فشار وارد کنیم.

وی با اشاره به اینکه در جمع‌های اقتصادی باید تجربیات را نیز به یکدیگر منتقل کنیم، خاطرنشان کرد: بیان صرف مشکلات نمی‌تواند گرهی را باز کند ولی انتقال تجربیات منجر به حل مشکلات خواهد شد.

علی‌آبادی با بیان اینکه با استمرار و استقامت در جنگ اقتصادی پیروز خواهیم شد، تصریح کرد: انسان اشرف مخلوقات خداوند است و درنتیجه توانایی‌های آن دارای مرز نیست.

وی با اشاره به اینکه صنایع‌دستی هویت‌ساز هستند، یادآور شد: برداشتن تعهد ارزی از صنایع‌دستی یک توفیق بزرگ بود که نصیب دولت سیزدهم شد؛ برای سایر مشکلات نیز به دنبال راه‌حل‌هایی هستیم.

وزیر صمت با بیان اینکه امسال سال جهش تولید است و انتظار مقام معظم رهبری از ما تحول کمی و کیفی در تولید است خاطرنشان کرد: کلام مقام معظم رهبری یک تکلیف برای همه ما است و ما نیز وظیفه داریم در این مسیر حمایت لازم را انجام دهیم.

علی‌آبادی با اشاره به اینکه امروز دنیا توانایی‌های جمهوری اسلامی را دیده است، بیان کرد: در جمهوری اسلامی چندین برند خیلی خوب داریم که ازجمله آن‌ها می‌توان به فرش اشاره کرد.

وی با بیان اینکه باید روی عنصر کیفیت ایستادگی کنیم، اظهار کرد: دنیا حاضر است که از قیمت بالا گذر کند ولی به‌هیچ‌عنوان از کیفیت پایین استقبال نمی‌کند.

علی‌آبادی با اشاره به اینکه امروز قیمت انرژی در کشور از بسیاری از کشورهای دنیا ارزان‌تر است، خطاب به فعالان اقتصادی خاطرنشان کرد: ارز را تأمین خواهیم کرد و اصلاً نگرانی در این خصوص نداشته باشید، البته متأسفانه سال گذشته برخی از افراد ارز دو برابری دریافت کردند ولی صادرات آن‌ها رشدی نداشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه دولت و ملت واحد و در کنار هم هستند، یادآور شد: نباید اجازه دهیم که قیمت ارز افزایش پیدا کرده و ارزش پولی ملی کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه در بحث انرژی سیاست‌های مطلوبی را مدنظر قراردادیم، گفت: در تلاش هستیم برخی مزیت‌های نسبی در داخل کشور ایجاد کنیم که تولیدکنندگان از کشور خارج نشوند.

وزیر صمت با اشاره به اینکه فرهنگ و ادبیات قوی‌ای در کشور وجود دارد، بیان کرد: دولت سیزدهم با تمام توان برای خدمت‌رسانی به مردم در تلاش است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز