خبرگزاری کار ایران

هر کارمند، یک قهرمان حفاظت از آب

هر کارمند، یک قهرمان حفاظت از آب
کد خبر : ۱۴۷۵۸۸۸

با توجه به تنش آبی و خشکسالی‌های چند سال اخیر و کاهش جدی بارش در استان‌ تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سدهای موجود و از طرفی اعلام 24 درصدی پرشدگی سدهای تأمین‌کننده آب شرب پایتخت، مسئله جدی گرفتن مدیریت مصرف آب امری ضروری محسوب می شود که بر این اساس پیشنهاد راه اندازی پویش هر کارمند یک سفیر و حامی توسط مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ارائه شده است.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، ،محسن اردکانی،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در گردهمایی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای استان تهران که به میزبانی شرکت آبفای استان تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه کمبود منابع آبی چالشی‌ترین موضوع کشور است، گفت: مدیریت مصرف آب اولویت نخست شرکت‌های آب و فاضلاب برای گذر از این چالش محسوب می‌شود که یکی از مولفه‌های اثربخش در مدیریت مصرف، اقدام‌های فرهنگی است.

وی با بیان اینکه قوانین و مقررات و قیمت‌گذاری آب و استفاده از تجهیزات و ابزار کاهنده مصرف سایر مولفه‌های مدیریت مصرف را شامل می‌شوند، اظهار داشت: در این زمینه با توجه به قوانین و امکانات موجود، اقدام‌های لازم انجام می شود، اما در حوزه فرهنگی به فعالیت‌ها و اقدام‌های فراگیری نیاز است که همکاری و کمک روابط عمومی دستگاه‌ها و رسانه‌ها در این زمینه بسیار موثر خواهد بود.

به گفته وی وزارت نیرو و شرکت‌های آب و فاضلاب در چهار سال اخیر که خشکسالی بر کشور سایه انداخته است، تلاش‌های زیادی را برای تامین آب انجام داده‌اند، افزود: اگرچه سقایی مردم وظیفه و افتخار شرکت‌های آب و فاضلاب است اما همکاری‌های فرابخشی برای انجام این وظیفه از روی اخلاص است و این تلاش چنانچه با کار مضاعف و مشارکت جمعی همراه شود، توفیق و برکت فراوانی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تشریح وضعیت بارندگی‌ها و منابع آب استان تهران،گفت: متوسط بارندگی‌های تهران سالانه 280 میلی‌متر است اما در چهار سال اخیر این میزان بین 190 تا 210 میلی‌متر در نوسان بوده و میزان بارش‌ها در هفت ماهه سال آبی جاری نیز با 62 میلی‌متر کاهش درمقایسه با دوره آماری درازمدت، به 168 میلی‌متر رسیده است.

وی افزود: این در حالی است که سالانه بین 1.5 تا چهار درصد نیز به شمار مشترکان شرکت آبفای استان تهران افزوده می‌شود و در چنین شرایطی، چاره‌ای جز مدیریت مصرف وجود ندارد.

اردکانی خاطرنشان کرد: البته تنش آبی موجب غفلت شرکت آبفای استان تهران از انجام برنامه‌ها و پروژه‌های زیربنایی و اثرگذار نشده است و همان‌‌طور که در ابتدای امسال بیش از 17 هزار میلیارد تومان پروژه در این استان به مرحله بهره‌برداری رسید، تلاش خواهیم کرد تا پایان امسال نیز شهروندان و ساکنان استان تهران از مزایا و خدمات 20 تا 30 هزار میلیارد تومان پروژه جدید برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: خادمان مردم در شرکت آب و فاضلاب استان تهران تمامی توان و تلاش خود را برای تامین و توزیع مناسب آب به‌کار گرفته‌اند اما آنچه که در نهایت موجب ثمردهی این تلاش‌ها خواهد شد، همراهی و مشارکت مردم در مدیریت مصرف است.

اردکانی به اشاره به شمار بالای کارمندان دستگاه‌های اجرایی و نهادها، گفت: روابط عمومی این دستگاه‌ها می‌توانند در کمک به مدیریت مصرف آب، پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب را در بین کارمندان و خانواده‌های آنان راه‌اندازی کنند و همچنین به مدیران ارشد دستگاه‌های خود پیشنهاد دهند تا یک شهردار آب برای پایش و مراقبت از تاسیسات و جلوگیری از هدررفت آب انتخاب کنند.

​وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های گسترده روابط عمومی شرکت آبفای استان تهران در سال گذشته و به‌ویژه راه‌اندازی پویش‌های آب بهتر است یا ثروت و تهران، شهر حساس به آب، افزود: خوشبختانه این فعالیت‌ها در مدت کوتاهی مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و دامنه آن از استان تهران فراتر رفته و به سایر استان‌ها نیز تسری یافته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز