آغاز مانور پایش مصرف برق تابلوهای تبلیغاتی پایتخت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: در راستای ترویج فرهنگ مدیریت مصرف انرژی، مانور پایش مصرف برق تابلوهای تبلیغاتی تهران برگزار شد.
به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "کامبیز ناظریان" اظهار داشت: این مانور به منظور جلب توجه افکار عمومی به اهمیت مقوله مدیریت مصرف انرژی و همگام با اجرای سایر طرحهای این حوزه به منظور گذر از پیک بار تابستان، برگزار شد.
وی ادامه داد: در اجرای این مانور وضعیت انشعابات و مصرف برق تابلوهای تبلیغاتی نصب شده در معابر شهری تهران توسط کارشناسان این شرکت رصد، ثبت و برنامهریزی شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ بیان کرد: تعدیل روشنایی تابلوهای تجاری علاوه بر کاهش مصرف برق، میتواند تاثیری قابل ملاحظه در فرهنگسازی مدیریت مصرف انرژی داشته باشد.
وی افزود: نصب کنتورهای هوشمند، استفاده از لامپهای فوق کم مصرف، استفاده از ساعتهای نجومی به منظور کنترل زمان روشنایی و تعدیل روشنایی مورد استفاده از جمله طرحهایی است که در این حوزه، اجرا میشود.
ناظریان در ادامه، اجرای طرح پرداخت پاداش به مشترکان را اقدامی موثر در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف انرژی دانست و گفت: به ابتکار وزارت نیرو میزان پرداخت پاداش به مشترکان نسبت به سال گذشته تغییر قابل ملاحظهای داشته و معادل 20 برابر هزینه فروش انرژی برای مشترکانی که نسبت به سال گذشته صرفهجویی داشته باشند پاداش پرداخت میشود.