خبرگزاری کار ایران

پست پرچمدار تحول دیجیتال در وزارت ارتباطات/ کاهش خطای انسانی در طرح مکانیزه کردن مرسولات پستی

پست پرچمدار تحول دیجیتال در وزارت ارتباطات/ کاهش خطای انسانی در طرح مکانیزه کردن مرسولات پستی
کد خبر : ۱۳۱۰۲۶۴

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران خاطر نشان کرد: در راستای تحول دیجیتال دوره آموزشی را آغاز کردیم تا مدیران ارشد شرکت ملی پست با مفاهیم دیجتال آشنا شوند و بدانند که چه اقداماتی می‌خواهند انجام بدهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایش فناوری‌های نوین در حوزه پست و تجارت الکترونیک به مناسبت هفته پژوهش و فناوری با حضور محمود لیائی  رئیس شرکت ملی پست برگزار شد. در این همایش محمدرضا قادری عضو هیئت مدیره و رئیس مرکز نوآوری، با بیان اینکه در این همایش از استارتاپ‌ها  و شتاب دهنده‌های عضو مرکز نوآوری پست، تجارت الکترونیک و لجستیک پیشرفته دعوت به عمل آمده است، گفت: هدف همایش این است که محورهای نیازمندی های فناورانه و نوآورانه شرکت ملی پست را با شرکت‌ها در میان بگذاریم تا پیشنهادات خود را در خصوص این طرح ها ارائه کنند.

رئیس مرکز نوآوری پست با بیان اینکه مرکز نوآوری پست حدود 12 شعبه در شهرهای مختلف ایران دارد، گفت: تلاش داریم که در آینده 4 حوزه دیگر به آن اضافه کنیم. در حال حاضر 40 شرکت شتاب‌دهنده و 53 استارتاپ عضو ما شده‌اند برای اینکه طرح‌ها را به نتیجه برسانیم کارگروهی در اداره پست تشکیل و طرح‌های مربوط را بررسی کرد.

در طرح شتاب‌دهی پست تا کنون  78 تفاهم نامه همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز رشد منعقد شده است از این رو در این همایش ضمن گفتگو پیرامون چگونگی ایجاد تعامل و ارتباط مستقیم با مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری و ساختاری که ایجاد شده است پیرو تفاهم نامه‌هایی که در گذشته منعقد شده است می خواهیم وارد گام اجرائی بر خواهیم داشت.

در ادامه این نشست محمود لیائی رئیس شرکت ملی پست، با بیان اینکه تلاش داریم از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها برای توسعه شرکت ملی پست بهره بگیریم، افزود: شرکت ملی پست تلاش دارد علاوه بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان برای صادرات خدمات فنی و مهندسی استفاده کنند. در دولت جدید با کلید واژه تحول دیجیتال در شرکت ملی پست کار خود را شروع کردیم و برای انجام این مهم در توان بخش خصوصی و شرکت‌ها دانش بنیان حساب ویژه باز کردیم.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: در راستای تحول دیجتال دوره آموزشی را آغاز کردیم تا مدیران ارشد شرکت ملی پست با مفاهیم دیجتال آشنا شوند و بدانند که چه اقداماتی می‌خواهند انجام بدهند.

لیائی تصریح کرد: شرکت ملی پست تلاش دارد که به عنوان پرچمدار تحول دیجیتال در وزارت ارتباطات شناخته شود و بتوانیم این مهم را زودتر به سرانجام برسانیم. و در بحث هوشمندسازی نیز هدف‌گذاری 300 فرصت سرمایه‌گذاری در فرآیند مختلف‌های شرکت ملی پست احصا شده است و در همایش جزیره کیش مطالبات شرکت‌های دانش بنیان دیده شد و بعضی از آنها به نتیجه رسید و نسخه آزمایشی آن را استفاده می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، شرکت ملی پست طرح تفکیک مکانیزه کردن مرسولات پستی را دنبال می‌کند و دنبال کردن این طرح در نهایت باعث کاهش بی‌ترتیبی‌ها ناشی از خطای انسانی و افزایش سرعت در ارسال مرسولات می‌شود.

گزارش از: حمید حق جو

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز