خبرگزاری کار ایران

پاکستان قرارداد واردات ۳۰۰ هزار تن گندم روسیه را تصویب کرد

پاکستان قرارداد واردات ۳۰۰ هزار تن گندم روسیه را تصویب کرد
کد خبر : ۱۲۹۳۴۸۲

دولت پاکستان قراردادی به ارزش نزدیک به 112 میلیون دلار برای واردات 300 هزار تن گندم از روسیه برای جبران کمبود داخلی خود تصویب کرده است.

 به گزارش ایلنا از الجریزه، دولت پاکستان قراردادی به ارزش نزدیک به ۱۱۲ میلیون دلار برای واردات ۳۰۰ هزار تن گندم از روسیه برای جبران کمبود داخلی خود تصویب کرده است.

توافقی که روز دوشنبه توسط کمیته همکاری اقتصادی تایید شد، در حالی انجام است تا اقتصاد شکننده پاکستان را متعادل و پیامدهای سیل ویرانگر تابستان امسال را مدیریت کند که بیش از ۱۷۰۰ نفر را کشت و حدود ۳۳ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داد.

بر اساس این قرارداد، گندم توسط Prodintorg، یک شرکت دولتی روسیه تامین خواهد شد. پاکستان آخرین بار در ژوئیه ۲۰۲۰  از روسیه گندم واردات کرده بود.

شرکت بازرگانی پاکستان، نهاد دولتی که واردات و صادرات کالاها را به عهده دارد، اعلام کرد که پرودینتورگ از تحریم‌های اعمال شده توسط کشورهای غربی پس از تهاجم روسیه به اوکراین در اواخر فوریه آسیب ندیده است. روسیه و اوکراین از بزرگترین تامین کنندگان گندم در جهان هستند.

پاکستان هدف خود را برای تولید ۲۷ میلیون تن گندم در داخل کشور در سال ۲۰۲۲ تعیین کرده بود. اما به دلایل متعددی از جمله کمبود آب و توسعه مجدد زمین‌های کشاورزی، کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که برداشت آن تا ۱۵ درصد کاهش یابد. سیل شدید آن در بخش‌های جنوبی کشور ویرانی به بار آورد و مناطق وسیعی از زمین‌های کشاورزی استان‌های سند و بلوچستان را ویران کرد.

یک گزارش دولت ایالات متحده در مورد کشاورزی پیش بینی کرد که تولید گندم پاکستان به دلیل سیل هشت میلیون تن کاهش خواهد یافت.

با وجود دریافت میلیاردها دلار کمک مالی از موسسات مالی جهانی در ماه‌های اخیر، وضعیت اقتصادی پاکستان همچنان شکننده است.

گزارش بانک جهانی در ماه اکتبر حاکی از آن است که انتظار می‌رود تورم در پاکستان در سال مالی آینده به دلیل اختلالات ناشی از سیل و شرایط سخت خارجی از جمله شرایط سخت‌تر پولی جهانی به حدود ۲۳ درصد برسد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز