خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان بنادر و دریانوردی:

حمله سایبری اخیر به سازمان بنادر نتوانست شرایط کار را سخت کند

حمله سایبری اخیر به سازمان بنادر نتوانست شرایط کار را سخت کند
کد خبر : ۱۱۴۳۰۲۵

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به حمله سایبری اخیر به سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این حمله سایبری نتوانست شرایط کار را سخت کند و با همکاری سایر نهادها توانستیم از پس این مشکل برآییم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، جلیل اسلامی در مراسم جهانی دریانوردی با بیان اینکه امروز سی و سومین جشن روز دریانوردی در کشورمان برگزار می‌شود، اظهار داشت: از سال 65 روز جهانی دریانوردی را در ایران گرامی می‌داریم و همواره در طول این سال‌ها به دنبال تسهیل شرایط کار دریانوردان در کشورمان هستیم.

وی با بیان اینکه امروز دریانوردان کشورمان با دو موضوع شرایط تحریم و کرونا مواجه هستند، گفت: نقش حمل و نقل دریای در کشورها بیش از 80 تا 90 درصد است و یکی از سازمان‌هایی که بخش عمده‌ سیستم حمل و نقل کالا را بر عهده دارد سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با سیستم حمل و نقل دریایی است.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه به طور قطع با رفع تحریم‌های ظالمانه شرایط کار دریانوردان در کشور بهتر می‌شود ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی در کنار دریانوردان کشورمان در راستای کمک به فعالیت بخش دریایی کشور دور زدن تحریم‌ها مقابله با تحریم‌ها و احقاق حقوق صنمعت دریایی کشورمان فعالیت داشت و توانستیم این صنعت را سرپا نگه داریم.

وی با اشاره به حمله سایبری اخیر به سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این حمله سایبری نتوانست شرایط کار را سخت کند و با همکاری سایر نهادها توانستیم از پس این مشکل برآییم.

اسلامی افزود: در چند ماه اخیر به همت مدیران حوزه دریایی ۸۵ هزار دریانورد در شرایطی که هنوز واکسیناسیون به صورت گسترده انجام نشده بود واکسینه شدند.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اهتمام سازمان بنادر در بحث آموزش گفت: با وجود شرایط سخت کرونایی ما دوره‌های آموزشی که لازم و ضروری بود را برگزار کردیم. امروز شاهد آن هستیم که هیچ دریانوردی به واسطه شرایط سخت کرونایی از حوزه آموزشی عقب نمانده و در بخش بین‌المللی هم با وجود آنکه شرایط کار بسیار سخت بوده، اما دوره‌های آموزشی را برگزار کردیم. به طوری که ۵۰ هزار سند در ۶ ماهه گذشته امسال در انواع مختلف از سیستم آموزشی به دریانوردان تحویل داده شد تا این عزیزان با خیال راحت کسب و کار خود را ادامه دهند. همچنین با همت مدیران کشتیرانی ۱۱۰ نفر از دانش‌آموختگان بر کشتی‌های بین‌المللی برای کارآموزی اعزام شدند که تمامی آن‌ها توانسته‌اند آموزش‌های تخصصی را بگذرانند.

وی با اشاره به اینکه تقاضای عمده بخش دریایی کشور در رابطه با حفظ حقوق دریانوردان بوده است، ادامه داد: در این زمینه اقدام به شفاف‌سازی و احیای حقوق دریانوردان کرده و قرارداد‌های کاری دریانوردان را ساماندهی کرده‌ایم.

اسلامی افزود: بیش از ۲۸ عملیات رفع آلودگی دریایی در سال جاری انجام شده و  امیدواریم با همت مسئولان در این بخش میزان آلایندگی دریایی را کاهش دهیم. همچنین در بخش امداد و نجات دریایی نیز با از جان‌گذشتگی امدادگران سازمان بیش از ۱۰۰۰ نفر در سوانح گوناگون نجات یافته‌اند.

عضو هیات مدیره سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه هم در این حوزه همکاری‌های بین بخشی بسیار زیادی داشته‌ایم به طوری که ما از سیستم پهپادی و هلیکوپتری این ناوگان در حوزه دریایی استفاده بسیار زیادی کرده‌ایم و پوشش کاملی را از طریق این ناوگان در سواحل شمال و جنوبی کشور داشته‌ایم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز