پس از گذشت چند دهه؛
آغاز مجدد حمل و نقل کانتینر با کشتیهای فلهبر
چند مالک آسیایی کشتیهای فلهبر اعلام کردهاند درصدد هستند تا حمل کانتینر را بر روی عرشه کشتیهای خود آغاز کنند این درحالیاست که حمل و نقل کانتینر با کشتیهای فلهبر سالهاست که رخ نداده و پیشینه محدود آن به اوایل دهه ۹۰ میلادی بر میگردد.
به گزارش ایلنا، در حالیکه بر اساس گزارش شیپینگ واچ، بالغ بر ۳۷۶ کشتی کانتینر بر در لنگرگاه های بنادر مختلف جهان به ویژه چین و آمریکا در انتظار پهلوگیری و تخلیه بالغ بر ۲/۴ میلیون کانتینر هستند، سایت اسپلش ۲۴۷ نوشته که چند مالک آسیایی کشتی های فلهبر اعلام کردهاند درصدد هستند تا حمل کانتینر را بر روی عرشه کشتیهای خود آغاز کنند.
اگرچه این اقدام ممکن است اندکی به گره گشایی از وضعیت در هم پیچیده کنونی زنجیره تأمین جهانی کمک کند، اما آنچه مسلم است حمل کانتینر با کشتیهای فله بر برای صاحبان کالا چندان ارزان تمام نخواهد شد.
البته تحقق این هدف مستلزم رعایت اصول محاسبات بارچینی روی اینگونه کشتیها و مجهز شدن آنها به وسایل مهارکانتینرها روی عرشه، افزایش تعداد خدمه ماهر و همچنین حل و فصل مسائل بیمه و کلاس کشتیها است.
حمل و نقل کانتینر با کشتیهای فلهبر سالهاست که رخ نداده و پیشینه محدود آن به اوایل دهه ۹۰ میلادی بر میگردد.