خبرگزاری کار ایران

مدیر بخش آبزیان اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی:

آخرین قیمت ماهیان دریایی و پرورشی در بازار/ احتمال افزایش 5 درصدی قیمت تا شب یلدا/ راه اندازی غرفه‌های عرضه مستقیم آبزیان در روزهای ابتدایی بهمن ماه

آخرین قیمت ماهیان دریایی و پرورشی در بازار/ احتمال افزایش 5 درصدی  قیمت تا شب یلدا/ راه اندازی غرفه‌های عرضه مستقیم آبزیان در روزهای ابتدایی بهمن ماه
کد خبر : ۱۰۰۵۵۴۴

مدیر بخش آبزیان اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با اعلام قیمت انواع ماهیان دریایی و پرورشی پر مصرف پیش بینی کرد در روزهای آینده با نزدیک شدن به شب یلدا قیمت ها تا 5 درصد افزایش یابد.

فخرالدین احمدی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه به طور عمده ماهیان عرضه شده در بازار ایران به دریایی و پرورشی تقسیم می‌شود، اظهار کرد: قیمت در ماهیان دریایی به شرایط آب و هوایی و فصل صید بستگی دارد در نتیجه نمی‌توان درباره قیمت آن برای آینده به طور دقیق پیش بینی کرد.

وی ادامه داد: بارها پیش آمده که در مدت زمان کوتاهی به دلیل افزایش صید یا مساعد بودن آب و هوا شاهد عرضه بالای ماهیان دریایی در بازار باشیم و قیمت ها به ناگاه کاهش یابد.

به گفته احمدی؛ در حال حاضر در بازار در بین ماهیان دریایی پر مصرف از دریایی شمال، ماهی سفید با قیمت هر کیلوگرم 60 تا 130 هزار تومان و از دریای جنوب، ماهی شورید و شیر به ترتیب با قیمت هر کیلوگرم 50 تا 120 هزار تومان و 70 تا 120 هزار تومان عرضه می شود.

وی درباره قیمت ماهیان پرورشی پر مصرف نیز گفت: در ماهیان گرمابی هر کیلوگرم ماهی آزاد با قیمت 14 تا 20 هزار تومان، ماهی کپور با قیمت 28 تا 34 هزار تومان، ماهی بیگ هد با قیمت 20 تا 24 هزار تومان و سفید پرورشی با قیمت 30 تا 35 هزار تومان در بازار عرضه می شوند.

احمدی مهترین و پر مصرف ترین ماهی سردآبی پرورشی در کشور را قزل آلا نام برد که هم اکنون هر کیلوگرم آن با قیمت 42 هزار تومان در میادین میوه و تره بار و با قیمت 45 تا 48 هزار تومان در مغازه ها عرضه می شود.

وی پیش بینی کرد بر خلاف سال‌های گذشته در شب یلدای سالجاری افزایش قیمت در ماهیان پرورشی زیاد نباشد و شاهد افزایش حداکثر 5 درصدی قیمت باشیم.

 مدیر بخش آبزیان اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از راه اندازی مراکز عرضه مستقیم در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این مراکز در هفته ابتدای بهمن ماه آغاز به کار خواهند کرد.

احمدی، هدف ایجاد مراکز عرضه مستقیم ماهی را حذف واسطه‌ها و رسیدن کالا با قیمت پایین‌تر به مصرف کننده عنوان کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز