خبرگزاری کار ایران

مشاور کمیسیون برند اتاق بازرگانی اصفهان عنوان کرد:

برند یک راه حل مدیریتی است

برند یک راه حل مدیریتی است
کد خبر : ۱۱۹۰۳۳

بزرگترین دلیل شکست مدیریت های برند در ایران آن است، که الگوهای مورد استفاده در چهار بخش ارزیابی، تدوین استراتژی، طراحی و اجرا آن با یکدیگر تطابق ندارند.

ایلنا: مشاورکمیسیون برند اتاق بازرگانی اصفهان درهمایش آشنایی با الگوهای کاربردی برندسازی در اتاق بازرگانی اصفهان گفت: برند یک راه حل مدیریتی است و زمانی یک راه حل موفق است و ابزارهایی که در بخش‌های مختلف آن(تحقیق، استراتژی، طراحی و اجرا) استفاده می‌شود از یک خانواده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازاصفهان، رضا گنجوی تصریح کرد: همانگونه که برای راه اندازی یک ماشین تولیدی بایستی تمامی اجزا آن از یک جنس باشند در برند نیز تمامی اجزا(تحقیق، استراتژی، طراحی و اجرا) باید از یک خانواده باشد. به عبارتی مدل‌های استفاده در بخش‌های مختلف قابلیت چفت و بست شدن به هم را داشته باشند.

وی تاکید کرد: بنگاههای اقتصادی بیش از آنکه بدنبال پیدا کردن و آشنایی با مدل‌های مختلف ارزیابی، تدوین استراتژی، طراحی و اجرا باشند باید وقت خود را بر روی پیدا نمودن متدولوژی‌هایی بگذارند که قالب‌هایی مشخص برای این چهار بخش ارایه می‌دهند و به صورت مشخص می‌گویند که چه تحقیقی انجام دهید، تا چه نتیجه در استراتژی از آن بگیرید. از چه طریقی برای استراتژی خود ایده‌پردازی کنید و در ‌‌نهایت آن ایده را چگونه اجرا و ارزیابی نمایید.

وی یادآور شد: بزرگ‌ترین دلیل شکست مدیریت‌های برند در ایران آن است که الگوهای مورد استفاده در چهار بخش ارزیابی، تدوین استراتژی، طراحی و اجرا آن با یکدیگر تطابق ندارند.

این کار‌شناس برند گفت: نحوه مدیریت برند در شرکت‌های فولاد مدل برند سازمانی است که در آن کل فعالیت‌ها و استراتژی‌های سازمان در بخش‌های مختلف بایستی همراستا شود تا برند محقق شود.

گنجوی اظهار داشت: جایگاه استراتژی برند به‌‌ همان اندازه اهمیت داشته باشد که سند استراتژیک سازمان دارد. نقش و وظیفه هر بخش سازمان در تحقق استراتژی برند دیده شده باشد.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز