عضو هیات مدیره انجمن تحقیقات و بازاریابی ایران در اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد:
پژوهشهای کمی و کیفی در حوزه بازار؛ برندسازی محصولات را با سهولت همراه میکند
مدیریت برند شامل مدیریت پروژه های پژوهش بازارو شناخت دیدگاه های مصرف کنندگان وعادات مصرف، تدوین استراتژی، تعریف جایگاه و هویت بخشی برای برند است
ایلنا: عضو هیات مدیره انجمن تحقیقات و بازاریابی ایران درهمایش آشنایی با الگوهای کاربردی برندسازی دراتاق بازرگانی اصفهان گفت: تعریف آمیزه بازاریابی و بررسی زیرساختهای فروش، طراحی هویت بصری برند، مدیریت امور حقوقی برند و تدوین استراتژی ارتباطی و تبلیغات از دیگر بخشهای مدیریت برند یک سازمان است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، پیروز ملکزاده استفاده از روشهای پژوهش کیفی و کمی در مطالعات بازار و تحلیل رفتار مصرف کننده و بازار را از وظایف مدیریت پروژههای تحقیقات و مطالعات بازار برشمرد و گفت: در اهداف تحقیقات کیفی دیدگاهها و نگرش مصرف کننده نسبت به محصول، بازار و برند، تحلیل نیازهای مصرف کننده و انگیزههای مصرف شناخت محرکهای اصلی خرید، بررسی تصویر ذهنی مصرف کننده نسبت به برند و محصول، دیدگاه فروشندگان نسبت به سیستم پخش، جایگاه برند و رقبا، حاشیه سود رقبا و منافع فروشندگان و خرده فروشان مورد بررسی قرار میگیرد.
ملکزاده، تحقیقات کیفی بر روی برند را از دیگر بخشهای مدیریت برند ذکر کرد و گفت: در این نوع تحقیق با استفاده از شیوههای کیفی متغیرهای موثر در فرآیند خرید، مصرف، جایگاه سازی محصول یا خدمت و گروههای مرجع در خرید شناسایی میشوند.
وی اظهار داشت: مصاحبههای عمیق(In - depth Interviews)، جلسات گروه کانون(Focus Group)، بازدید از مصرف کننده در منزل(Home Visit)، بازدید از بازار و محصولات(Market Visit) از مهمترین رویکردهای تحقیقات مدیریت برند در یک سازمان است.
وی بیان داشت: هدف گذاری فروش بر اساس روند فروش و شناخت پتانسیلهای بازار. طراحی برند(Brand Design)، هویت بصری برند(Brand Visual Identity)، طراحی شناسنامه برند(Brand Manual)، نام گذاری و هویت کلامی(Naming & Verbal Identity) و استراتژیهای ارتباطی و تبلیغات است.