خبرگزاری کار ایران

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان خبر داد:

کشف ۶۰ فقره سرقت در اصفهان

کشف ۶۰ فقره سرقت در اصفهان
کد خبر : ۱۰۶۴۱۵

کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی استان اصفهان موفق به دستگیری سارقان حرفه ای منازل و کشف ۶۰ فقره سرقت در استان شدند.

ایلنا: کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی استان اصفهان موفق به دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل و کشف ۶۰ فقره سرقت در استان شدند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان، سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی وصول پرونده‌ای مبنی بر سرقت منزل به دادخواهی «مهدی پ» در حوزه پایگاه غرب پلیس آگاهی رسیدگی به این پرونده در دستور کارکارآگاهان این پایگاه قرار گرفت.

سرهنگ «ستار خسروی» افزود: ماموران با انجام تحقیقات و بررسی‌های محلی از مناطق وقوع جرم مدارک و مستنداتی را بدست آوردند که پلیس را در کشف سریعترجرم و شناسایی متهم یا مته‌مان احتمالی پرونده کمک می‌کرد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: نهایتا با تکمیل شدن تحقیقات هویت فردی به نام «محمد - ع» دارای سوابق متعدد از جمله درگیری و سرقت شناسایی و در یکی از مناطق استان دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

وی بیان داشت: با آغاز و شروع مرحله بازجویی علمی پلیس در کشف جرم یا جرایم احتمالی، نهایتا متهم ضمن اعتراف به ۶۰ فقره سرقت از منازل یک نفر همدست و یک نفر مالخر اموال مسروقه را به پلیس معرفی کرد.

سرهنگ خسروی گفت: کارآگاهان با ادامه تحقیقات مخفیگاه همدست و مالخر اموال مسروقه را شناسایی و هر دو نفر «۲۵ ساله و ۴۰ ساله» را در دو عملیات جداگانه و ضربتی دستگیر کردند.

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده تکمیل و هر سه متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

توصیه:

پلیس آگاهی استان اصفهان در خصوص پیشگیری از سرقت منزل و اماکن از مردم خواست:

۱ - تا حد امکان از خالی گذاشتن منزل خودداری و برای اطمینان بیشتر، بر روی دیوار‌ها، کلیه پنجره‌ها و نقاط قابل نفوذ مانند نورگیر، پاسیو و… حفاظ محکم و مقاوم نصب کنید.

۲ - درب پشت بام منزل خود را در اسرع وقت به حفاظ نرده‌ای و قفل آویز مطمئن مجهز و هنگام خروج ازمنزل تنها به قفل نمودن درخروجی اکتفا نکرده، کلیه درهای داخلی ساختمان اعم از درپشت بام، هال، اتاق‌ها، آشپزخانه، حمام، حیاط خلوت و… را قفل کنید.

۳ - در صورت تغییر محل سکونت یا مفقود شدن کلید یدک منزل، توپی قفل درهای ورودی را تعویض و کلید منزل خود را در دسترس افراد غیرمطمئن قرار ندهید.

۴ - کنترل ورود و خروج در مجتمع‌های مسکونی را به سرایدار یا نگهبان مطمئن بسپارید با این حال از بازگذاشتن درب ورودی منزل(حتی برای مدت کوتاهی) در طول شبانه روز خودداری کنید.

۵ - از قرار دادن کلید در زیر جاکفشی، داخل کفش و سایر نقاط قابل دسترسی خودداری و همواره دقت کنید تا کلید خود را بر روی قفل در جای نگذارید.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز