تشکیل کمیته تخصصی بهرهوری در شورای راهبردی توسعه مدیریت هرمزگان
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان گفت: کمیته بهرهوری برای شناسایی راهکارهای ارتقای بهرهوری در دستگاههای اجرایی تشکیل می شود.
نازنین شیبانی تذرجی در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان هرمزگان، اظهار کرد: کمیته بهرهوری براساس دستورالعمل رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با هدف ارتقای بهرهوری در بخشهای مختلف استان تشکیل و فعال خواهد شد.
او با اشاره به وظایف این کمیته، عنوان کرد: در کمیته بهرهوری راهکارهای ارتقای بهرهوری دستگاه های اجرایی در بخشهای مختلف شناسایی و اندازهگیری خواهد شد و پیشنهادهای مربوطه ارائه می شود.
شیبانی در بخش دیگری از سخنان خود به رعایت پروتکلهای بهداشتی و خدمات الکترونیکی در ادارات اشاره کرد و گفت: در این شرایط شیوع بیماری کرونا، دستگاه های اجرایی راه اندازی میز خدمت الکترونیک را از اولویتهای مهم خود قرار دهند و تلاش کنند ارائه خدمات به ارباب رجوع به صورت غیر حضوری انجام شود.
او بیان کرد: باید شرایط را به سمتی پیش ببریم که مردم در خانههای خود، امور اداری را انجام دهند.
شیبانی با اشاره به تاکید استاندار هرمزگان مبنی بر ارائه خدمات غیر حضوری از طریق میز خدمت الکترونیکی، ادامه داد: 32 شهرداری در استان 236 خدمت خود را از طریق میز خدمت الکترونیکی به شهروندان ارائه میدهند و 7 شهرداری دیگر بزودی خدمات خود را در قالب میز خدمت الکترونیکی ارائه خواهند داد و ۵ شهرداری جدید به این جمع اضافه خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان تصریح کرد: ادارات اطلاع رسانی شفاف در مورد هر یک از خدمات ارائه شده در میز خدمت الکترونیکی شامل مراحل گردش کار، مستندات مورد نیاز، قوانین و مقررات، مدت زمان انجام خدمت، رویه پیگیری و مسئول ارائه خدمت را انجام دهند.
او خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی به مردم در مورد شیوه استفاده از میز خدمت الکترونیکی مورد تاکید است، چون خیلی از مردم نسبت به خدمات میز الکترونیک اطلاعی نداشته و دچار سردرگمی میشوند که باید توسط صداوسیما، فضای مجازی و روزنامههای محلی به مردم آموزش های لازم داده شود.
در این جلسه که با دستور کار چگونگی تشکیل کمیته بهرهوری و ارائه گزارش میز خدمت الکترونیکی شهرداری های استان برگزار شد، شهرداران سراسر استان هرمزگان به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند.