با پهلوگیری پنجاه و چهارمین کشتی انجام شد؛
واردات بالغ بر ۵۰۰۰ تن روغن خام از طریق مجتمع بندری کاسپین
با ورود پنجاه و چهارمین کشتی حامل روغن به مجتمع بندری کاسپین، که حامل ۵۰۳۶ تن روغن خام مورد استفاده در تولید روغن خوراکی آفتاب گردان بود میزان روغن تخلیه و وارد شده به کشور از طریق این بندر ظرف هفت ماه گذشته از مرز ۱۲۴ هزار تن عبور کرد.
به گزارش ایلنا از بندرانزلی و به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، با ورود پنجاه و چهارمین کشتی حامل روغن به مجتمع بندری کاسپین، که حامل ۵۰۳۶ تن روغن خام مورد استفاده در تولید روغن خوراکی آفتاب گردان بود میزان روغن تخلیه و وارد شده به کشور از طریق این بندر ظرف هفت ماه گذشته از مرز ۱۲۴ هزار تن عبور کرد.
تأمین کالاهای اساسی از طریق تقویت و افزایش حمل و نقل در مسیر کریدورهای بین المللی عبوری از طریق منطقه آزاد انزلی به عنوان یکی از اولویت های کاری، در کنار تسهیل و توسعه صادرات کشور، در دستور کار این سازمان قرار دادشته که ظرف یک سال اخیر با بهره گیری از توان بخش خصوصی در ایجاد زیرساخت های لازم همچون اسکله دلفین و دیگر امکانات مورد نیاز خدمات بندری و مخازن سوخت و انبارداری فرآهم شده است.
براین اساس از زمان شروع به کار بندر کاسپین در تیرماه سال ۹۷ تاکنون ۵۴ کشتی تانکر،۲۷۴ هزارتن روغن خوراکی خام را در این مجتمع بندری با رعایت دستورالعمل های ستاد ملی کرونا، در کوتاه ترین زمان ممکن، تخلیه و بعد از بارگیری به مقصد کارخانجات تولید روغن کشور حمل شده تا بخشی از نیازها و کمبودهای روغن خوراکی کشور از طریق بنادر این منطقه یعنی بندر کاسپین و انزلی تأمین و با تنظیم قیمت بازار زمینه ثبات قیمت سبد کالای مصرفی خانوار فرآهم شود.
بنایراین گزارش ایجاد مزیت های رقابتی در قالب ارائه بسته های تشویقی و حمایتی،آب خور بالای اسکله و حوضچه آرامش، وجود پسکرانه چند صد هکتاری،نزدیکی به واحدها و قطب های تولید کشور موجبات کاهش هزینه حمل و نقل را پدید آورده، عواملی که بهمراه فرصت های منطقه آزاد انزلی در عرصه روابط با کشورهای اوراسیا و کریدورهای بین المللی باعث استقبال روزافزون بازرگانان و تولیدکنندگان کشور از مجتمع بندری کاسپین در کنار بندر انزلی به عنوان دو بندر این منطقه شده است.
گفتنی است هم اکنون فقط سه پست اسکله از اسکله های مجتمع بندری کاسپین با تکیه بر توانمندی بخش خصوصی داخلی در حال بهره برداری است و با اتصال این منطقه و بندر به خط ریل سراسری، علاوه بر وصل شدن بنادر جنوبی به این مجتمع بندری، شاهد فعال شدن کریدور بین المللی شمال جنوب و تبدیل شدن منطقه آزاد انزلی به عنوان کانون ترانزیت کالاهای استراتژیک کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دیگر کشورهای منطقه تبدیل خواهیم بود.