نماینده مردم ملکان در مجلس مطرح کرد:
انتقاد از برگزاری کلاسهای حضوری در مدارس/ تشکیل کلاسها در چادر یا کپر در شان نظام اسلامی نیست
نماینده مردم ملکان در مجلس با ابراز نگرانی از برگزاری کلاسهای درس به صورت حضوری در تمام مناطق کشور در شرایط پیک دوم شیوع کرونا، گفت: وقتی خدمات آموزشی دانشگاهها به صورت مجازی ارائه میشود، چه دلیلی وجود دارد که ارائه خدمات آموزشی به دانشآموزان به صورت حضوری باشد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، علی موسوی در جمع خبرنگاران، از تلاش فراکسیون مناطق محروم برای محرومیتزدایی از مدارس مناطق محروم کشور از طریق تعامل با وزارت آموزش و پرورش و خیرین مدرسهساز خبر داد و افزود: یکی از دغدغههای اساسی این فراکسیون تلاش برای محرومیتزدایی از حوزه آموزش مناطق محروم کشور است.
وی با ابراز تاسف از اینکه تاکنون به وضعیت مدارس این مناطق توجه کافی نشده تا جایی که برخی از آنها هنوز دارای مدارس کپری هستند، اظهار داشت: در فراکسیون مناطق محروم و کمتر توسعهیافته مجلس، ضرورت بهبود وضعیت مدارس مناطق محروم کشور را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد.
موسوی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید برای ارائه خدمات آموزش مجازی در مناطق محروم، تجهیزات لازم اعم از گوشی هوشمند یا تبلت را در اختیار دانشآموزان و دانشجویان قرار دهد، یادآوری کرد: برای تامین اعتبارات این بخش نیز باید وزارتخانههای آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا تدابیری اتخاذ کنند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از مهمترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، محرومیتزدایی است، بنابراین بعد از گذشت ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل کلاسهای درس در چادر یا کپر در برخی نقاط کشور دور از شان نظام اسلامی است.
موسوی ادامه داد: در حال حاضر بیشتر مدارس و دانشگاههای دارای امکانات در کلان شهرها مستقر هستند، اما زمان آن رسیده است که رفع مشکلات حوزه آموزش و پرورش مناطق محروم نیز در اولویت برنامههای مسئولان قرار بگیرد.
رئیس فراکسیون مناطق محروم و کمتر توسعهیافته مجلس شورای اسلامی گفت: محرومیتزدایی از مدارس مناطق محروم کشور جزو اولویتهای اصلی مجلس است.