رئیس علوم پزشگی گناباد مطرح کرد؛
خطرات نصب دکل ۴۸ متری تلفن همراه در مسیر بالگرد اورژانس گناباد
![خطرات نصب دکل ۴۸ متری تلفن همراه در مسیر بالگرد اورژانس گناباد](https://cdn.ilna.ir/thumbnail/19i0P87wUkyS/YdHYY4gWkVxziNocTLLHoQVar3TrxmvO0e6SENMutiBXz7JNO2nT2KLgCR9h7O_-yMtFV2AKWHv4l_4LeI27Qq4xQIoDjB_gIQDHEiqNepRBeBVXNnV0plmJTSU2U8wB7otfNPZWXfo,/%D8%B4%D8%B4%2B%D9%81%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%2B%D8%A8%D8%A7%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%AF%2B%D8%A8%D9%87%2B%D9%86%D8%A7%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%86%2B%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C%2B%D8%A7%D9%88%D8%B1%DA%98%D8%A7%D9%86%D8%B3%2B%D8%A7%D8%B6%D8%A7%D9%81%D9%87%2B%D9%85%DB%8C_%D8%B4%D9%88%D8%AF.jpg)
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: نصب دکل ۴۸ متری تلفن همراه در مسیر نشست و برخاست بالگرد اورژانس هوایی، امنیت پرواز این بالگرد را به مخاطره انداخته است.
به گزارش ایلنا از مشهد، جواد باذلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در این خصوص گفت: این دکل ابتدا قرار بود در ابتدای بلوار پاسداران نصب شود اما بعد جایگاه آن به ابتدای بلوار پرستار تغییر یافت و از همان روزهای ابتدایی نصب دکل، مکاتباتی با اداره مخابرات داشتیم مبنی بر اینکه این دکل در کریدور پروازی و تنها مسیر نشست و برخاست بالگرد اورژانس هوایی قرار دارد و مخاطراتی برای بالگرد به همراه خواهد داشت اما با وجود این تذکرات اتفاق خاصی نیفتاد و دکل نصب شد.
او افزود: قاعدتا در کریدور پروازی هر فرودگاه مرتفع سازی ممنوع است و این مخصوصا در مورد بالگرد اهمیت بیشتری دارد و در مورد بالگرد اورژانس هوایی گناباد موضوع خاصتر هم هست چون با توجه به بادهای غالب شهرستان، مسیر نشست و برخاست بالگرد فقط مسیر شرقی غربی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد ادامه داد: در مسیر شرق از قبل آنتن مربوط به بی سیم اورژانس جانمایی شده و قبل از احداث پد فرود نیز، این مورد در نظر گرفته شده است به همین دلیل تنها مسیر نشست و برخاست بالگرد سمت غرب پد است که این مسیر نیز توسط دکل مخابرات مسدود شده است.
باذلی بیان کرد: وجود این دکل در مسیر بالگرد باعث میشود که هنگام نشستن بالگرد حتی اگر باد خفیفی هم بوزد بالگرد از مسیر خود منحرف شده و با دکل مخابرات برخورد کند و تا کنون نیز سه مورد از این دست حوادث در کشور داشتهایم که علاوه بر خسارات مالی، تلفات جانی نیز به همراه داشته است.
وی تصریح کرد: در آخرین مهلتی که وزارتخانه به ما داده است، چنانچه تا تاریخ ۳۰ مرداد ماه دکل جابهجا نشود و یا ارتفاع آن به ۲۴ متر کاهش پیدا نکند پروازهای اورژانس هوایی لغو خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد تاکید کرد: وجود اورژانس هوایی نه تنها برای منطقه بلکه برای جنوب خراسان یک نعمت و دستاورد ارزشمند است و در حوادث ترافیکی، بیماریهای قلبی و عروقی و سکتههای مغزی و قلبی که نقش زمان مهم و تاثیرگذار است تا کنون جان بسیاری از افراد را نجات داده است و امیدواریم که هر چه سریعتر اقدامات لازم در زمینه جابهجایی و یا کاهش ارتفاع دکل محقق شود.