خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مرکز فنی و حرفه‌ای البرز خبر داد:

اجرای پروژه اشتغال محور در راستای تحقق جهش تولید در البرز/ آماده همکاری برای توانمندسازی اقشار آسیب پذیر و کودکان کار هستیم

اجرای پروژه اشتغال محور در راستای تحقق جهش تولید در البرز/ آماده همکاری برای توانمندسازی اقشار آسیب پذیر و کودکان کار هستیم
کد خبر : ۹۴۴۲۰۵

مدیرکل‌مرکز فنی و حرفه‌ای البرز گفت: پروژه اشتغال مهارت محور ‌که در اولین نشست استانی رئیس‌سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و استاندار البرز مطرح و مورد توافق قرار گرفت در راستای تحقق جهش تولید و با هدف کاهش زمان انتظار برای دسترسی به شغل از طریق مهارت به عنوان پایلوت در استان البرز، اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تقی غیاثی تبار در نشست خبری که به مناسبت هفته ملی مهارت برگزار شد‌ با اشاره به اجرای پروژه اشتغال مهارت محور در البرز اظهار داشت: این پروژه با هدف کاهش زمان انتظار برای دسترسی به شغل از طریق مهارت و در راستای تقویت و توسعه اشتغال استان و نهادینه سازی فرهنگ مهارت آموزی و خود اشتغال و کارآفرینی به عنوان پایلوت در البرز اجرا شده است.

وی افزود: در شرایط کنونی که اشتغال برای جوانان به عنوان یکی از دغدغه های مسئولان کشور و استان البرز به شمار می آید طراحی و ایجاد مسیری کوتاه و مطمئن برای اشتغال پایدار ضروری به نظر می رسد.

غیاثی تبار تصریح کرد: پروژه اشتغال مهارت محور ‌که در اولین نشست استانی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و استاندار البرز مطرح و مورد توافق قرار گرفت در راستای تحقق جهش تولید و توصیه های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و عملیاتی شدن شعار "نهضت مهارت افزایی" وزیر تعاون و کار در سال رونق تولید در  استان البرز، اجرایی شد.

مدیرکل مرکز آموزش های فنی و حرفه‌ای استان البرز اظهار کرد: پروژه اشتغال مهارت محور بر اساس ظرفیت های موجود استان در بخش های دولتی و غیر دولتی در دو بخش کوتاه مدت، ویژه کارجویان ماهر و بلند مدت، ویژه کارجویان فاقد مهارت خواهد بود.

غیاثی تبار گفت: این پروژه از طریق تعاملات بین دستگاهی با محوریت استانداری البرز به صورت آزمایشی برای اشتغال ۹هزار و ۴۰۰ نفر در البرز، اجرا و در صورت موفقیت توسط سازمان فنی و حرفه ای به سایر استانها، تعمیم می شود.

وی در ادامه این نشست در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر راهکار مراکز فنی و حرفه ای برای رفع مشکلات و موانع کسب مهارت در زمان انجام وظیفه خدمت سربازی جوانان، گفت: از حدود ۳ سال پیش، آموزش سربازان در پادگانها جدی شد و در ستاد نیروهای مسلح قرارگاههای مهارت آموزی ایجاد شد که علاوه بر حین دوران سربازی شامل قبل و بعد از این دوران نیز می شود.

وی با اشاره به سامانه سرباز ماهر گفت: ممکن است به زودی مهارت آموزی در پادگانها اجباری شود چرکه این ستاد بر روی مهارت آموزی سربازان بر اساس آمایش سرزمین و نیاز کسب و کار، سربازان را برای راهیابی به کارآفرینی آماده می کند و مرکز فنی حرفه ای در کنار جهاد کشاورزی، جهاد دانشگاهی و اداره ورزش و جوانان فعالیت قابل ملاحظه ای دارد.   

مدیرکل مرکز فنی و حرفه ای استان البرز در پاسخ به سوال ایلنا با موضوع سهم مرکز فنی و حرفه ای در ساماندهی کودکان کار گفت: یکی از بخش های آموزشی مرکز، توانمندسازی گروههای آسیب پذیر است در این راستا تفاهم نامه ای با انجمن کودکان کار انجام شد و دوره های آموزشی متناسب با نیاز این کودکان انجام شود.

وی افزود: از نظر قانون کار، موظف به آموزش مهارت برای رده سنی ۱۵ سال به بالا هستیم لذا در این ارتباط هیچ محدودیتی نداریم و در بحث آموزش آماده هر گونه همکاری هستیم چراکه اگر این قشر از جامعه بتوانند به اشتغال برسند قطعا اثرات مثبتی در جامعه خواهند داشت.

غیاثی تبار در ادامه به مراکز آموزش فنی و حرفه ای البرز اشاره کرد و گفت: از بین ۷ مرکز آموزش، قدیمی و مجهزترین مراکز فنی و حرفه ای کشور جزو مراکز البرز است. همچنین مراکز مهارت آموزی کشاورزی و شیلات در محمدشهر و زیبادشت واقع شده و علاوه بر اینها مرکز تخصصی خواهران که به مرکز خود اشتغالی مهارت محور تبدیل شده و مرکز تخصصی شهید رهبری که در حوزه کارگر ماهر است، جزو مراکز فعال البرز محسوب می شوند.

وی با اشاره به حدود ۵۰۰ مرکز آموزشی آزاد در شرایط فعلی  ۴۵۰ آموزشگاه البرز را فعال اعلام کرد و ادامه داد: در شهرستانهای ساوجبلاغ، نظرآباد و اشتهارد نیز هر یک از مراکز فنی و حرفه ای مشغول به فعالیت هستند.

این مدیر با اشاره به تنوع مهارت آموزی مراکز فنی و حرفه‌ای البرز گفت: آموزش در دانشگاه‌ها، پادگان‌ها، زندان‌ها، اصناف، کارخانجات و صنایع، مراکز درمانی تحت پوشش بهزیستی و مناطق روستایی و عشایر برگزار می شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز