مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین مطرح کرد:
پرهیز از نگاه جزیرهای در جهت دهی جدید به یادگیری دانش آموزان
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در حوزه جهت دهی جدید به یادگیری دانش آموزان باید از نگاههای جزیره ای پرهیز کنیم.
به گزارشخبرنگار ایلنا از قزوین، حسنعلی اصغری در نشست شورای معاونین مدیران و روسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان قزوین که با حضور مشاور وزیر در اردوگاه دانشآموزی شهید بابایی برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس سند تحول و نقشه عملیاتی، برای حرکت در مدرسه و جهت دهی جدید به یادگیری دانشآموزان باید همه نگاهها همسو به اهداف مشترک باشد و از نگاه های جزیره ای پرهیز کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به سند تحول بنیادین افزود: اجراییکردن سند تحول بنیادین آموزش و پروش دغدغه اصلی ما به شمار میرود و تمامی فعالیتها و برنامههای پیشبینی شده در مدارس باید منطبق با این سند باشند.
اصغری ادامه داد: رویکرد جدید آموزش و پرورش مهارتآموزی است که آنرا باید به عنوان یک موضوع کلیدی و استراتژیک دنبال کنیم.
وی، چشم انداز آموزش و پرورش قزوین تا سال ۱۴۰۰ را سازمانی بهسازی شده، تحول محور، مشارکت جو و مسوولیت پذیر و دارای رتبه های برتر علمی دانست و تصریح کرد: برای رسیدن به این چشم انداز نیاز به تلاش و کوشش مضاعف و جهادی داریم.
این مسئول با اشاره به آموزش مجازی در سند تحول بنیادین، ادامه داد: در زمان شیوع کرونا از این روش استفاده کردیم که البته باید پیشتر از این ها اجرا و عملیاتی می شد چرا که در این سند برای این موضوع برنامه ریزی شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه برنامه ریزی و خرد جمعی اساس کار آموزش و پرورش است،تصریح کرد: در همه تصمیمات این اصل را رعایت میکنیم ، چراکه در عرصه تعلیم و تربیت همه ما بهعنوان یک گروه به دنبال اهداف عالی خود که در سند تحول بنیادین مشخصشده حرکت میکنیم.
اصغری با اشاره به فعالیت کارگروه مشورتی تحول و بهسازی آموزش و پرورش قزوین که با حضور فرهیختگان و صاحب نظران تعلیم و تربیت استان شکل گرفته است، افزود: در این کارگروه به دنبال آن هستیم تا ضمن شناسایی موانع و مشکلات از توصیهها و ارائه راهکارها در اثربخشی برنامه ها استفاده کنیم.
وی با اشاره به ظرفیت عظیم اردوگاه دانش آموزی شهید بابایی، تصریح کرد: این اردوگاه در نزدیکی مسیر قزوین -تهران است و به همین جهت استان های تهران، البرز، و زنجان به راحتی می توانند از ظرفیت های این اردوگاه بهره ببرند و فضا و وسعت آن به نحوی طراحی شده که در کشور بی نظیر است و باید این ظرفیت از بالفعل به بالقوه تبدیل شود.
استان قزوین دارای ۲۵۰هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.