خبرگزاری کار ایران

معاون خرید فولاد مبارکه:

در سال 99 قطعا با کمبود کنسانتره و گندله مواجهیم/ افزایش قیمت محصولات فولادی هیچ توجیهی ندارد

در سال 99 قطعا با کمبود  کنسانتره و گندله مواجهیم/ افزایش قیمت محصولات فولادی هیچ توجیهی ندارد
کد خبر : ۹۲۳۰۷۸

معاون خرید شرکت فولاد مبارکه گفت: پس از گذشت دو ماه از جلسه تنظیم بازار، به نظر می‌رسد در روزهای آتی شاهد اعلام نهایی قیمت کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی خواهیم بود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رضا یزدخواستی اظهار داشت: بدون شک یکی از مهم‌ترین تصمیمات معاون معدنی وزارت صمت در هر سال، تعیین قیمت کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی است.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر پیشنهاد‌های زیادی برای تعیین قیمت مطرح شده بود؛ در دو ماه اخیر، کارشناسان حوزۀ فولاد و معدن، نظرات خود را دربارۀ قیمت‌گذاری مطرح کرده‌اند و این یکی از مزیت‌های این دوره بر دوره‌های دیگر بوده است. فرصتی که معاونت معدنی وزارت صمت برای بررسی انجمن‌ها و کارشناسان تخصیص داد، شفافیت بیشتری در مدل‌های محاسبۀ قیمت ایجاد کرد. قطعا تصمیمی که وزارت صمت در این دوره خواهد گرفت کارشناسی‌تر خواهد بود و جوانب مختلف موضوع را رعایت خواهد کرد.

معاون خرید شرکت فولاد مبارکه با اشاره به مدل پیشنهادی شرکت فولاد مبارکه برای تعیین قیمت کنسانتره و گندله تصریح کرد: فولاد مبارکه خود را پایبند به تصمیمات کارشناسی و فنی می‌داند و هرگونه تصمیم غیرکارشناسی را در التهاب بازار محصولات فولادی مؤثر قلمداد می‌کند. این شرکت بهترین مدل تعیین قیمت را قیمت‌گذاری بر مبنای توزیع سود عادلانه براساس هزینۀ سرمایه‌گذاری می‌داند.

وی یادآور شد: بررسی کارشناسان نشان می‌دهد افزایش قیمت در سال 99 هیچ‌گونه توجیهی ندارد، از این رو فولاد مبارکه با هرگونه افزایش قیمت مخالف است.

یزدخواستی با اشاره به وضعیت کنسانتره و گندله گفت: کسری کنسانتره و گندله برای فولادسازان در سال 99 قطعی است. در جدول توزیع مواد سال 99، 3 میلیون کسری کنسانتره وجود دارد که تا 6 میلیون قابل‌افزایش است و تأمین گندلۀ فولادسازان هم با توجه به عدم راه‌اندازی واحدهای جدید گندله‌سازی با اما و اگر همراه است.

وی اضافه کرد: امسال سال جهش تولید است و مدیریت کسری مواد اولیه فولادسازان قطعا در جهش تولید مؤثر خواهد بود. معاونت معدنی وزارت صمت در مدیریت بازار آهن اسفنجی تدبیری اندیشید و دلالان را از بازار حذف کرد. در این روش تولیدکننده متعهد است محصول خود را به تولیدکنندۀ موجود در زنجیره عرضه کند. این تدبیر قطعا باید برای کنسانتره و گندله هم اجرایی شود تا ضمن مدیریت بازار، از حداکثر مواد موجود در زنجیره استفاده شود.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز