خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر رشت عنوان کرد:

هر لحظه ممکن است به شرایط گذشته در شیوع کرونا بازگردیم/ توصیه های بهداشتی را رعایت کنیم

هر لحظه ممکن است به شرایط گذشته در شیوع کرونا بازگردیم/ توصیه های بهداشتی را رعایت کنیم
کد خبر : ۹۰۶۷۵۰

عضو شورای شهر رشت گفت: هر لحظه ممکن است به شرایط گذشته در شیوع کرونا بازگردیم.

به گزارش ایلنا از رشت، بهراد ذاکری عضو شورای شهر رشت ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در موضوع قطار شهری، گفت: در بحث شیوع ویروس کرونا ما در کشور می‌بایست در همان ابتدا قم و سپس گیلان را قرنطینه می‌کردیم و پس از آن نیز می بایست سیاست‌های سختگیرانه برای ایجاد فاصله اجتماعی انجام می شد.

وی ادامه داد: با توجه به تصمیمات سست و لحظه ای انجام شده و این موضوع که حتی شاهد آن بودیم که برخی از عالی رتبه ترین مقامات دولتی و کشوری کار را به شوخی گرفته بودند، اما زمانی که موضوع جدی شد اعلام کردند و همین سبب شد که بسیاری از هموطنان مان جان خود را از دست بدهند.
 
ذاکری افزود: حمل و نقل بین شهری برای مسافرت می توانست مسدود شود، اما این موضوع را دولت انجام نداد و در بحث پس از تعطیلی عید که شاهد آن بودیم که با کاهش شیوع مواجه شدیم اما این نگرانی وجود داشت که طبق نمودارهای جهانی با مشکل مواجه شویم، ولی به هر ترتیب دولت خیلی سریع اقدام به بازگشایی صنوف کرد.
 
عضو شورای شهر رشت اظهار داشت: خوشبختانه به آن نقطه پیک نرسیدیم و اکنون آمار و ارقامی که بنده در اختیار دارم متفاوت با چیزی است که اعلام می شود. در حال حاضر احساس می کنم آماری که اعلام شده بیشتر برای ترساندن مردم از شیوع مجدد ویروس است. در حال حاضر طی ۱۹-۲۰ روز اخیر با کاهش آمار فوتی مواجه بوده ایم و در بحث شیوع بازهم چیزی که بررسی کرده ام یک دهم چیزی بود که یک مقام مسئول عنوان کرده بود. به هر حال در شرایطی هستیم که اوضاع پایدار است.
 
وی اذعان کرد: ما هم دوست داشتیم دولت پول لازم را برای حمایت از مردم پرداخت می کرد تا قرنطینه ادامه می یافت، اما حالا این اتفاق نیفتاده است. چیزی که بنده می بینم دستورالعمل خوبی ارائه شده است اما در مرحله اجرا متاسفانه عملی نمی شود.
 
ذاکری با اشاره به شرایط خاص رستوران داران و باشگاه های ورزشی، تاکید کرد: کاش بودجه ای وجود داشت و می شد وامی برای این مشاغل و اصناف در نظر گرفت، اما اکنون می توانیم با در نظر گرفتن شرایط یک مقدار حرکت کرده و دستورالعمل های جدید را در نظر بگیریم. برخی افراد می روند بیرون و دور می‌زنند و به مهمانی می روند، اما آن بنده خدایی که کارگر رستوران یا مربی باشگاه ورزشی است را نمی بینند که چگونه باید زندگی خود را بگذراند؟
 
عضو شورای شهر رشت تصریح کرد: واحدهایی مانند مهدکودک ها که شرایط بازگشایی ندارند در حال تعطیل شدن هستند، زیرا بسیاری از آنها دریافتی های روزانه و ماهیانه داشتند و دولت می بایست برای آنها کمکی در نظر بگیرد.
 
وی در پایان با قدردانی از تلاش کمپین‌های خیریه و کمک، خاطرنشان کرد: در بحث کرونا و سلامتی حرف اصلی را بدنه کارشناسی بهداشت و علوم پزشکی می‌زند و هر لحظه ممکن است به شرایط قبلی بازگردیم، پس خواهش بنده بر این است که توصیه های بهداشتی را رعایت کنیم.
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز